آیا استفاده از مایکروویو مضر است؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

آیا مایکروویو مضر است

مایکروویو یکی از وسایل پرطرفدار در آشپزخانه های خانه های ما است. حال این وسیله ی پرطرفدار در بعضی از خانه ها مشمول وسایل پر استفاده شده است. حال این افراد برایشان این سوال پیش آمده است که (آیا مایکروویو مضر است یا خیر ؟). برای پاسخ به این سوال کافی است به شیوه ایی که از این وسیله برقی استفاده می کنید رجوع ‌کنید.

در واقع می شود گفت طرز استفاده ناصحیح از این وسیله است که برای ما باعث ایجاد مشکل می شود. تیم تکامگ سعی بر این دارد تا شما را از مضرات این دستگاه آگاه کند.

آیا استفاده از مایکروویو مضر است؟

مایکروویو برای داغ کردن غذا

اکثر ما برای داغ کردن غذای سرد خود از این وسیله استفاده می کنیم. باید به شما بگوییم که این روش استفاده کاملاً اشتباه است و شما نباید برای داغ کردن غذای خود از مایکروویو استفاده کنید.

شیوه صحیح استفاده از این وسیله به این صورت است که غذای شما حرارت بعد از پختن خود را از دست داده و شما دوست دارید غذای خود را به حرارت اولیه باز گردانید و برای همین از مایکروویو استفاده می کنید. توجه داشته باشید که این کار را بیش از یکبار انجام ندهید، زیرا این کار باعث افزایش آلودگی در غذای شما می شود.

مایکروویو برای پختن سبزیجات

بعضی از افراد برای پختن سبزیجات خام خود از مایکروویو استفاده می کنند و امروزه سوالی در ذهن آن ها پیش آمده که آیا انجام این عمل کار صحیحی است یا خیر؟ باید به این افراد گفت هنگامی که شما سبزیجات خود را در این دستگاه می پزید، سبزیجات شما مقداری از مواد مغذی خود را از دست می دهد و اگر این کار را به صورت معمول و به شیوه قدیمی انجام می دادید مواد مغذی سبزیجات شما بیشتر حفظ می شد.

پس تا جایی که می توانید برای پختن سبزیجات از شیوه ی قدیمی استفاده کنید تا از حداکثر مواد مغذی سبزیجات استفاده کنید.

آیا استفاده از مایکروویو مضر است؟

خطرناک ترین کار حین استفاده از مایکروویو

خطرناک ترین کاری که افراد می توانند با سلامتی خود انجام دهند، گذاشتن ظروف پلاستیکی در مایکروویو است. هنگامی که شما مواد غذایی خود را در ظروف پلاستیکی داغ می کنید، بسیاری از مواد شیمیایی مضر با غذای شما ترکیب می شود و شما با خوردن این غذا دچار بیماری ها جبران ناپذیری خواهید شد.

یکی از دلایل مهمی که می گویند از مایکروویو استفاده نکید همین موضوع گذاشتن ظروف پلاستیکی در مایکروویو است. توجه داشته باشید ظروف که عدد ۳، لغت V و حروف PVC بر روی آن ها درج شده است بیشتر از ظروف دیگر با حرارت واکنش می دهند.

حتماً بخوانید: از فرآیند تولید تا مضرات تن ماهی؛ آیا تن ماهی ارزش غذایی دارد؟

در آخر

مایکرویو وسیله ای نیست که به انسان ضرر برساند، ولی این استفاده ناصحیح ما است که این وسیله برای ما مضرر می شود. در کل سعی کنید برای حرارت دادن به مواد غذایی خود از این وسیله کمتر استفاده کنید و تا جایی که می توانید به صورت طبیعی به مواد غذایی خود حرارت دهید تا در آینده برای شما و عزیزانتان مشکلی پیش‌ نیاید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }