با میوه بِه می شود یک مربا و خورشت خوشمزه درست کردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مربا و خورشت بهِ

بِه یکی از میوه های بسیار خوشمزه ای است که در فصل پاییز به بازار میوه می آید و بسیاری هم همزمان با ورود آن مربا و خورشت بهِ را بر سر سفره وعده های غذایی خود می آورند و از میل کردن آن در فصول سرد سال لذت می برنند.

مواد لازم برای مربای بِه خلالی یا ورقه ای

۳ عدد بِه متوسط

حدود ۷۰۰ گرم شکر

یک عدد لیمو ترش

قدم اول

ابتدا بِه ها را خلال یا رنده می کنیم، بعد شکر را به آن ها اضافه می کنیم و چند ساعت اجازه می دهیم تا شکر به خورد بِه های خلال شده یا ورقه شده برود. این زمان انتظار باید تا مدتی باشد که شکر به شکل شربت دربیاید.

قدم دوم

در مرحله بعد باید پخت را آغاز کنیم. در این مرحله یک عدد لیمو ترش را به بِه های خود اضافه می کنیم تا مربا خوش رنگ شود. سپس یک استکان آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم به مدت ۲ الی ۳ ساعت در شعله خیلی پایین مربا بپزد و به خوبی جا بیفتد.

توجه داشته باشید که حرارت شعله باید آن قدر پایین باشد که دیگر احتیاج به اضافه کردن آب نداشته باشیم. در طی مراحل آماده سازی مربای بِه باید کمی حوصله به خرج دهید تا مربایتان خوش رنگ و قرمز شود.

تهیه خورشت بِهمواد لازم برای تهیه خورشت بِه

بِه

آلو

شکر

روغن

نمک

رب

گوشت خورشتی یا مرغ

آبلیمو

زعفران

قدم اول

ابتدا بِه ها را به شکل ورقه ای برش می دهیم و بعد با آلو هایی که از قبل خیس کرده ایم در روغن، نمک و زعفران تفت می دهیم. سپس یک قاشق آبلیمو، حدود دو فنجان آب و کمی رب به آن اضافه می کنیم و در حرارت ملایم قرار می دهیم تا به آرامی بپزد.

قدم دوم

در آخر مرغ یا گوشت خورشتی را که با رب، نمک، زعفران، پیازخلال شده، آب و کمی روغن پختیم به بِه ها و آلو های خود اضافه می کنیم و می گذاریم تا چند دقیقه در کنار هم طبخ شوند تا مرغ یا گوشت طعم آلو و بِه را به خود بگیرند و خوش طعم شوند. توجه داشته باشید که این خورشت را در کنار برنج سرو می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }