آیا از فواید پیاده روی اطلاع دارید؟ آیا می دانید که پیاده روی بهتر از بدنسازی است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

فواید پیاده روی

این روزها به دلیل مشاغل فکری و کاری کمتر به سلامت خود اهمیت می دهیم. حال بسیاری از ما فکر می کنیم برای داشتن یک بدن سالم حتماً باید به باشگاه برویم یا حتماً یک ورزش را به طور حرفه ای دنبال کنیم. اما کاملاً در اشتباه هستید و شما می توانید تنها با فعالیتی به نام پیاده روی به سلامت بدن خود کمک بسیاری کنید.

فواید پیاده روی

کاهش استرس

بسیاری از ما شبانه روز خود را به دلیل مسائل مختلف با استرس می گذرانیم و این موضوع باعث شده است که زندگی برایمان آنقدر که باید زیبا باشد، نیست. پیاده روی به کمک ما آمده است و توانسته دوباره زندگی زیبا و بدون استرس را به ما بازگرداند. در سیستم بدنی شما هنگام پیاده روی دم و بازدم اتفاق می افتد، که این موضوع خود دشمن استرس است و به شما کمک می کند که اکسیژن بهتری به سلول های بدن شما برسد و مغز شما کمی آرامش پیدا کند.

حتماً بخوانید: دویدن، شنا، طناب زدن، بوکس و … همگی ورزش هایی با کالری سوزی بالا هستند

کاهش چربی

اکثر افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند به دنبال افزایش سوخت و ساز بدن خود هستند. جالب است که بدانید شما با پیاده روی کردن بیشتر از فعالیت در باشگاه های بدنسازی چربی می سوزانید و متابولسیم بدن شما حین پیاده روی نسبت به فعالیت در باشگاه بیشتر است.

فواید پیاده روی

استحکام استخوان ها

یکی از تغذیه های لازم برای استحکام استخوان ها ویتامین دی است که بهترین منبع برای دریافت آن نور خورشید است. پیاده روی در اول صبح و در زمانی که خورشید در آسمان وجود دارد، می تواند بهترین راه برای دریافت ویتامین دی باشد.

حتماً بخوانید: با ۴ فایده پیاده روی آشنایی شوید

افزایش فعالیت مغزی

یکی دیگر از فواید این ورزش خوب افزایش فعالیت مغزی است. پیاده روی باعث می شود حافظه شما بهتر عمل کند و شما را از بیماری هایی چون آلزایمر در امان نگه دارد.

فواید پیاده روی

ایده پردازی

این فعالیت ورزشی باعث می شود در شما روحیه مثبت ایجاد شود و در زمان مشکلات بسیار خلاق تر رفتار کنید. بهتر است بگوییم که بهترین ایده ها زمانی در یک فرد به وجود می آید که آن فرد احساس آرامش کند و هیچ حس افسردگی را در خود تجربه نکند. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که ذهن شما به آرامش رسیده باشد. شما می توانید با یک پیاده روی ساده در روز به این آرامشی که ما از آن حرف می زنیم برسید.

فواید پیاده روی

فرم دادن به بدن

ما ساعات زیادی در محل کار خود و منزل خود می نشینیم و این موضوع باعث می شود که فرم بدن شما کم کم تغییر پیدا کند و از فرم طبیعی خود خارج شود. این فعالیت ورزشی کمک خوبی برای داشتن یک فرم بدنی خوب است و باعث می شود در حالت بدن شما به واسطه نشستن بیش از حد تغییر ایجاد نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }