HSP یک بیماری نیست، بلکه یک نوع شخصیت استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

افراد فوق حساس یا افراد HSP

امروز ما در مورد یک تایپ شخصیتی صحبت می کنیم نه یک بیماری. بسیاری سعی دارند برچسب بیماری به افراد فوق حساس بزنند و آن ها را بیمار جلوه دهند. باید بگوییم HSP همانند شخصیت درونگرا و برونگرا یک نوع شخصیت است. جالب است بدانید که ما در مورد بیست درصد از جمعیت جهان صحبت می کنیم. پس ما با یک جامعه آماری بزرگری روبرو هستیم و این احتمال را می دهیم که شمایی که این مطلب را مطالعه می کنید جزء این دست از افراد باشید.

جالب است بدانید در این تیپ شخصیتی با تیپ شخصیتی درونگراها تشابه زیادی دیده می شود؟ شاید شما درونگرا هستید!

افراد فوق حساس یا افراد HSPاحساس شکست

افراد فوق حساس در زندگی خود سعی می کنند کاری را انجام ندهند که منجر به شکست شود. در واقع تمام تلاش خود را می کنند که در زندگی از اشتباهات دوری کنند. این موضوع از اعتماد به نفس پایین و نشخوار ذهنی این افراد نشأت می گیرد.

حساس به ویژگی های جذاب

برای این افراد هر ویژگی جذابی می تواند آن ها را تحت تأثیر قرار دهد. به طور مثال بیلبوردهای تبلیغاتی جذاب در خیابان ها، طبیعت اطراف، افراد اطرافشان و … می توانند آن ها را تحت تأثیر قرار دهد.

دیگران چه می گویند

HSPها معمولاً نگران این هستند که اطرافیانشان در مورد آن ها چه فکر می کنند. در واقع نگران افکار دیگران نسبت به خود هستند.

افراد فوق حساس یا افراد HSPنکته سنج هستند

افراد فوق حساس درک بالایی از احساسات و هیجانات دیگران دارند. حال این موضوع سبب شده این افراد در خانواده، محل کار، محل زندگی و … بسیار دقیق و نکته سنج رفتار کنند.

عاشق غذا

یک موضوع جالب در مورد ویژگی های افراد فوق حساس می توان به عشق ورزیدن آن ها به غذاهای مورد علاقه شان اشاره کرد. در واقع زمانی که این افراد غذای مورد علاقه شان را میل می کنند بسیار خوشحال می شوند و از صیمیم قلب احساس شادمانی می کنند.

افراد فوق حساس یا افراد HSPواکنش به اتفاقات اطراف

افراد HSP معمولاً در مکان های شلوغ و پر سر و صدا و مکان هایی که نور بیش از حد در جریان باشد تردد نمی کنند و اگر مجبور شوند در چنین شرایطی قرار بگیرند حتماً به اتفاقات اطراف خود واکنش نشان می دهند.

از انتقاد خوششان نمی آید

از انتقادات دیگران نسبت به خودشان اصلاً خوششان نمی آید و خیلی سریع به خاطر رفتار نامناسب فرد مقابل خود ناراحت می شوند.

نه گفتن

به دلیل اینکه دوست ندارند کسی را ناامید کنند و به انتظارات دیگران پاسخ دهند، مهارتی در نه گفتن ندارند. می شود گفت یکی از ضروری ترین مهارت هایی که باید این افراد یاد بگیرند نه گفتن است. جالب است بدانید نه گفتن خود می تواند یک از ویژگی های افراد مهرطلب باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }