راه های مقابله با باج گیرهای عاطفی می تواند این موارد باشدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

راه های مقابله با باج گیرهای عاطفی

برای بسیاری از ما پیش آمده که نزدیکانمان به خصوص همسر و نامزدمان برای رسیدن به خواسته های خود از باج گیری های عاطفی کمک بگیرند. اگر در این شرایط قرار گرفته باشید مطمئناً متوجه شده اید که ویژگی های روحی و عاطفی شما مورد هدف قرار گرفته است. ما در ادامه به بعضی از راه های مقابله با باج گیرهای عاطفی اشاره کرده ایم.

عقل حکم کنه

بهترین سلاح در برابر باج گیرهای عاطفی می تواند عقل شما باشد. در واقع هر زمان عقلتان بر احساساتتان غلبه کرد، مطمئن باشید که هیچ فردی نمی تواند بر روح و روان شما تسلط پیدا کند.

هشدار دادن به باج گیرهای عاطفی

باج گیری عاطفی یعنی بازی با احساسات یک فرد برای رسیدن به خواسته های خود. هر زمان متوجه شدید که در چنین شرایطی قرار گرفته اید و فردی دارد با سوء استفاده از ویژگی های روحی و عاطفی شما به خواسته های خود نزدیک می شود، قاطعانه به او هشدار دهید و به آن بگویید احساسات شما بازیچه ی دست او نیست.

شناخت کافی روی خود

شخصیت خود را به خوبی بشناسید و شناخت کافی روی خود پیدا کنید. بگردید به دنبال نقاطی که ممکن است باج گیرهای عاطفی به شما نفوذ کنند. این نقاط می تواند حساسیت شما روی چیزی، خوش قلبی و مهربانی شما، انسان دوستی شما و … باشد. بیایید در این مطلب با چند نوع باج گیری عاطفی آشنا شوید.

هر چیزی را بازگو نکنید

همه ما روی مسائل خاصی حساسیت داریم. حال اگر دوست دارید باج گیرهای عاطفی به شما نفوذ کنند حتماً مسائلی که روی آن ها حساسیت دارید را به هر شخصی بگویید.

با صبوری تصمیم بگیرید

همانطور که گفته شد باج گیرها به دنبال سوء استفاده از ویژگی های عاطفی و روحی ما هستند تا به خواسته های خود برسند. تصمیم گیری عجولانه ما می تواند این افراد را به خواسته های خود برساند، پس فکر شده تصمیم بگیرید. مورد خودکشی در لینکی که در دو پاراگراف بالا قرار داده شده مثال خوبی برای این موضوع است.

احساس گناه نکنید

توجه؛ باج گیرهای عاطفی در بسیاری از مواقع به دنبال این هستند که شما احساس گناه کنید. در واقع این شگرد اصلی این افراد است تا آن ها را به خواسته های خود برساند. به طور مثال می شود به عبارت ((اگر به تو نرسم خودکشی می کنم)) اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }