BMW M3 CS؛ خودرویی ۵۵۰ اسب بخاری با قیمت ۱۲۰ هزار دلارزمان مطالعه : ۳ دقیقه

BMW M3 CS

چند وقتی هست که بی ام و عبارت CS یا CSL را کنار نام محصولات M خود قرار داده و ما را با خودروهایی اسپرت اما اسپرت شهری آشنا کرده است. می شود گفت هر زمان که نوشته CS را می بینیم باید خود را آماده مشاهده یک خودرویی کنیم که مهندسان بی ام و هر کاری کرده اند که وزن خودرو کاهش پیدا کند.

بیاییم از اینجا شروع کنیم که بی ام و بعد از معرفی M4 CSL کوپه به سراغ برادر سدان او یعنی M3 رفته است. دوباره همان داستان قبلی تکرار شده و ما شاهد یک سدان با قدرت ۵۵۰ اسب بخاری هستیم.

BMW M3 CSطراحی ظاهری

BMW M3 CS با رژیم فیبرکربن تقویت شده با پلاستیک توانسته ۳۴ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کند. کاپوت، اسپلیتر جلو، سقف، ورودی های هوا، قاب آینه ها، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب تماماً از فیبرکربن ساخته شده اند. جالب است بدانید که بی ام و آنقدر به فکر کاهش وزن بوده که از منبع اگزوز تیتانیومی استفاده کرده است.

بیشترین چیزی که در طراحی ظاهری این خودرو چشم نوازی می کند رنگ سبز سیگنال است. البته رنگ های دیگری چون خاکستری بروکلین، مشکی سافایر و سفید فروزن دیگر رنگ های بی ام و M3 CS است. در کنار این رنگ های جذاب رینگ های مشکی مات و برنزی طلایی قابل سفارش هستند.

اگر متوجه شده باشید دوباره در این خودرو شاهد همان چراغ هایی هستیم که ما  را به یاد خودروهای مسابقه ای GT می اندازد. منظورمان همان دی لایت های زرد رنگی است که می شود در M4 CSL و M5 CS مشاهده کرد.

BMW M3 CSکابین

جریان استفاده از فیبرکربن به داخل کابین هم نفوذ کرده است و ما شاهد استفاده از این ماده سبک در پدال تعویض دنده، پوسته صندلی های جلو و کنسول مرکزی هستیم.

از دیگر اقدامات صورت گرفته در کابین این خودرو می توان به روکش چرمی مرینو صندلی ها، چرم آلکانترا غربیلک فرمان، صندلی های اسپرت با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن و پارکابی با نشان M3 CS اشاره کرد.

BMW M3 CSمشخصات فنی

دوباره همان موتور S58، اما تقویت شده. پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تمام قدرت این پیشرانه از طریق یک گیبربکس هشت سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می شود و می تواند این خودرو سبک را ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. بهتر است بدانید که این خودرو تنها ۰.۲ ثانیه از M3 competition xDrive سریع تر است. اگر قصد داشتید این خودرو را به سرعت ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت برسانید حتماً از پکیج راننده M هنگام رانندگی بهره ببرید.

آن رینگ های مشکی مات و برنزی طلایی در این خودرو در لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ جای خشک کرده اند. یک نکته؛ این خودرو را به صورت استاندارد ترمزهای معمولی نگه می دارد، اما اگر شما دوست داشتید نمونه های کربن سرامیکی را سفارش گذاری کنید.

BMW M3 CSخرید

همانطور که می دانید BMW M3 CS قرار است به صورت محدود از ماه مارس در کارخانه مونیخ تولید شود. اگر قصد دارید یک نسخه از این خودرو را در گاراژ خود داشته باشید باید حدود ۱۲۰ هزار دلار هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }