ساده ترین روش تخمین زمان تخمک گذاری چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

زمان باردار شدن

حتماً زوجین می دانند که رابطه جنسی در روزهای تخمک گذاری منجر به بارداری می شود. اما یک سؤالی که همیشه ذهن زوجین را درگیر خود می کند این است که چقدر بعد از نزدیکی بارداری اتفاق می افتد؟

برای پاسخ به این سؤال زوجین نمی توان پاسخ دقیقی داد، زیرا شرایط هر زوج نسبت به شرایط زوج های دیگر متفاوت است. امکان دارد زوجی در عرض چند ساعت بارداری را تجربه کنند و یا ممکن است در طی مدت یک سال حاملگی را تجربه کنند.

سن خانم ها برای بارداری

سن خانم ها برای پاسخ به سؤال چه مدت بعد از نزدیکی امکان بارداری وجود دارد، می تواند بسیار اهمیت داشته باشد. همانطور که مطلع هستید قدرت باروری خانم ها با افزایش سن کاهش می یابد و آنها برای بارداری باید زمان بیشتری را صبر کنند. به طور مثال بارداری زوج های زیر ۳۵ سال ممکن است تا یک سال طول بکشد.

پیدا کردن روز تخمک گذاریپنجره باروری

معمولاً تأخیر در وقوع بارداری به دلیل محاسبه اشتباه زمان تخمک گذاری ایجاد می شود. زوجین باید در بازه زمانی پنجره باروری اقدام به رابطه جنسی کنند.

بهتر است بدانید که بهترین زمان اقدام به بارداری دو روز مانده به روز تخمک گذاری تا ۱ روز بعد از تخمک گذاری است. این را هم بدانید که فرآیند تخمک گذاری بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول می شود و در این مدت تخمک آزاد شده توسط تخمدان قابلیت بارداری دارد.

حتماً بخوانید: دلایل اختلال در تخمک گذاری چیست؟

روش پیدا کردن روز تخمک گذاری

یکی ساده ترین روش های تخمین زمان تخمک گذاری منها کردن ۱۷ روز از طول دوره است. به طور مثال اگر طول دوره قاعدگی شما ۲۸ روز باشد شما باید از روز ۱۱ از تاریخ شروع قاعدگی تان اقدام به استفاده از کیت تخمک گذاری کنید.

کیت تخمک گذاری به شما کمک می کند از بیشترین میزان لقاح و باروری خود باخبر شوید تا در زمان مناسب اقدام به بارداری کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که کیت تخمک گذاری فقط به شما کمک می کند تا روزهای باروری خود را بشناسید و نباید از آن توقع داشته باشید که شانس باروری شما بالا برود. پس بهترین راه بالا بردن شانس باروری داشتن رابطه جنسی مداوم بین چرخه قاعدگی است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }