هنگام عکاسی از غذا حتماً به این موارد توجه داشته باشیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

عکاسی از غذا

زاویه اشتباه، نورپدازی نه چندان خوب، تازه نبودن غذا و … می تواند مخاطب شما را دلسرد کند. طبیعتاً تازه کارها نمی توانند عکس های خوبی از غذا، دسر، کیک و … در گالری خود به ثبت برسانند و در اکثر مواقع با بی توجهی به بعضی از مسائل ساده مخاطب خود را از دست می دهند.

عکاسی از غذانورپردازی

خیلی ها هنگام عکاسی از غذا تجهیزات خیلی پیشرفته و گران قیمت ندارند. طبیعتاً این افراد نمی توانند همانند عکاسان حرفه ای عکس های جذابی را در گالری خود به ثبت برسانند. نور طبیعی به کمک این افراد آمده تا عکس جذابی از دسر یا غذای خود بگیرند. کافی است این افراد غذای خود را کنار یک پنجره قرار دهند و تابش نور طبیعی روشنایی جذابی به تصویر خود بدهند.

زاویه عکاسی

عموماً برای عکاسی از غذا بهترین زاویه از بالا عکس گرفتن است. سعی کنید ابتدا عکاسی را از زاویه بالا شروع کنید تا زاویه جذاب پیدا شود. به این موضوع هم توجه کند که اگر می خواهید از نوشیدنی عکاسی کنید سعی کنید از کنار لیوان هم عکسی در گالری خود ثبت کنید.

عکاسی از غذااستفاده از رنگ

به رنگ کادر خود توجه داشته باشید. معمولاً استفاده از رنگ های مختلف می تواند توجه مخاطب را بیشتر جذب کند. به طور مثال اگر شما از یک ظرف سوپ عکاسی می کنید، لیموترش کنار کاسه شما تأثیر زیادی در جذابیت عکس دارد.

حتماً بخوانید: پاناکوتا شکلاتی؛ یک دسر بین المللی از کشور زیبای ایتالیا

زود دست به کار شوید

غذا، دسر، کیک و … هر چیز دیگری فقط تا زمانی جذابیت و رنگ و لعاب دارند که تازه باشند. پس بلافاصله بعد از اینکه غذای شما آمده شد عکاسی را شروع کنید. غذای تازه به زنده بودن عکس کمک زیادی می کند.

پس زمینه

رنگ پس زمینه هنگام عکاسی بسیار اهمیت دارد. شما که در ابتدای مسیر هستید بهتر است از پس زمینه هایی مثل صفحه چوب و یا یک صفحه سفید استفاده کنید. در اینجا استفاده از کاغذهای رنگی می تواند فکر خوبی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }