خانم هایی که به سندرم پلی کیستیک مبتلا هستند بارداری را تجربه می کنندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بارداری در صورت ابتلا به سندرم پلی کیستیک

یکی از شایع ترین مشکلات ناباروری در خانم ها سندرم پلی کیستیک است. افراد مبتلا به این سندرم هورمون های مردانه آنها بیش از حد طبیعی است و هورمون های زنانه آنها کم است. این نامتعادل بودن هورمون ها سبب شده خانم ها دوره تخمک گذاری منظمی نداشته باشند و دچار ناباروری شوند.

بهتر است بدانید درصد زیادی از خانم های مبتلا به سندرم پلی کیستیک اضافه وزن دارند و معمولاً اطراف کمر آنها چاق است. البته که این سندرم نشانه های دیگری هم دارد:

  1. نداشتن چرخه منظم عادت ماهانه
  2. افزایش موی زائد در ناحیه های صورت، پشت، ران ها، قفسه سینه و شکم
  3. مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه
  4. آپنه خواب
  5. خونریزی بسیار زیاد یا بسیار کم در در طول چرخه قاعدگی

بارداری در صورت ابتلا به سندرم پلی کیستیکروش های متداول درمان سندرم پلی کیستیک

کاهش وزن

اولین مسیر درمان توصیه شده به خانم ها کاهش وزن است. بهتر است بدانید کاهش وزن می تواند به تخمک گذری کمک شایانی کند. اگر شما بتوانید حدود ۴.۵ الی ۷ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کنید، چرخه های عادت ماهانه شما منظم تر می شود.

دارو درمانی

معمولاً پزشکان برای کمک به تخمک گذاری داروهایی مثل گنادوتروپین، لتروزول، متفورمین، کلومیفن و … را تجویز می کنند.

جراحی

معمولاً زمانی که روش های درمانی مثل دارو و کاهش وزن پاسخ مثبت ندهد پزشکان عمل جراحی حفاری تخمدان را پیشنهاد می کنند. در این روش جراحی برش های کوچکی برای ایجاد حرفه های کوچکی در تخمدان روی شکم ایجاد می شود. این عمل جراحی می تواند سطح هورمون های مردانه را تا حدی کاهش دهد و به تخمک گذاری کمک کند.

بهتر است بدانید که این روش درمان سندرم پلی کیستیک برای درمان ناباروری یک روش موقت است، اما نیمی از خانم هایی که این روش را تجربه کرده اند بعد از یک سال باردار شده اند.

حتماً بخوانید: خانم ها قبل از اقدام به بارداری و در دوران بارداری فولیک اسید بخورید
IVF

اگر هیچ یک از روش های درمانی کمکی به شما نکند روش IVF یا لقاح خارج از رحم به شما پیشنهاد می شود. در این روش درمانی اسپرم و تخمک در فضای آزمایشگاه باهم ترکیب شده و لقاح صورت می گیرد. سپس رویان حاصل شده را به رحم فرد منتقل می کنند که در صورت کاشته شدن در رحم تبدیل به جنین شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }