افسردگی پس از مهاجرت چه علائمی دارد و چه افرادی بیشتر دچار آن می شوند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

افسردگی پس از مهاجرت

این روزها افراد به دلایل شخصی که دارند تصمیم به مهاجرت می گیرد و می خواهند اتفاقات آینده را در کشور دیگری تجربه کنند. این تصمیم شاید از نگاه افراد دیگر بسیار جذاب و زیبا به نظر برسد، اما فرد مورد نظر فشار روانی زیادی را به خود تحمیل می کند. طبیعتاً ورود به دنیای دیگر با چالش ها و اضطراب هایی همراه خواهد بود و فرد قرار است با یک دنیای ناشناخته آشنا شود. در این بین احتمال می رود مشکلات روانی از قبیل افسردگی سلامت فرد را مورد تهدید قرار دهد.

دلیل افسردگی افراد بعد از مهاجرت

  1. ورود به یک دنیای ناشناخته و تغییر محل زندگی
  2. دوری از خانواده و دوستان
  3. ناتوانی در برقرار کردن ارتباط با دیگران به علت ناآشنا بودن با زبان
  4. نداشتن امنیت مالی

علائم افسردگی بعد از مهاجرت

افسردگی بعد از مهاجرت هم همانند دیگر انواع افسردگی فرد مورد نظر را دچار انزوا، ناامیدی، ناامنی، احساس غم، بی انگیزگی و … می کند. در بعضی مواقع هم فرد شاهد علائم جسمانی مثل دردهای عضلانی، بی خوابی، مشکلات گوارشی، کاهش میل جنسی، خستگی و بی حالی و … در خود می شود.

افسردگی پس از مهاجرتچه افرادی بیشتر دچار افسردگی بعد از مهاجرت می شوند؟

نوجوانان به دلیل شرایط سنی که دارند بیشتر از افراد دیگر دچار افسردگی و اضطراب می شوند. بهتر است بدانید افراد در سنین نوجوانی در حال کشف و شناخت هویت خود هستند و در این دوران احتیاج به یک فضای آرام و به دور از تنش نیاز دارند. اما متأسفانه مهاجرت شرایط داشتن چنین فضایی را از نوجوانان می گیرد و آنها را مجبور می کند هر آن چیزی که تا این سن در مورد محیط اطرافشان شناخته اند را کنار گذاشته و دوباره برای شناخت محیط تلاش کنند.

عموماً نوجوانان به دلیل ناآشنا بودن با زبان و فرهنگ کشورهای خارجی نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و تجربه های منفی می تواند آنها را دچار افسردگی کند.

حتماً بخوانید: شما اصلاً دچار افسردگی نشده اید، فقط شناخت خوبی روی بیماری های مشابه با افسردگی نداشته اید

پیشگیری

شاید پیش خود فکر کنید که زندگی در یک جای دیگری از این دنیا بسیار جذاب و زیبا باشد و شما اصلاً دچار افسردگی نمی شوید، اما باید توجه داشته باشید که شما یک تغییر بزرگ در زندگی خود ایجاد کرده اید و شرایط موجود می تواند سلامت روان شما را تهدید کند. پس بهتر است در این زمان از یک روانشناس حتماً کمک بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }