لباس کوکتل؛ استایلی نه خیلی رسمی و نه خیلی کژوالزمان مطالعه : ۳ دقیقه

لباس کوکتل

به دهه ی ۱۹۲۰ الی ۱۹۳۰ می رویم که مهمانی هایی به نام کوکتل در اواخر عصر که هنوز شب آغاز نشده بود، برگزار می شد. عموماً هر مهمانی لباس و استایل درخور خود را می خواهد. معمولاً مهمانی های کوکتل نه خیلی رسمی هستند، نه خیلی دوستانه و فقط صرفاً یک مهمانی عصرانه است که حدوداً بین ساعات ۶ تا ۸ غروب برگزار می شود.

این مهمانی همانند تعریفی که از آن داریم نیاز به یک لباس نه خیلی رسمی و نه خیلی کژوال دارد. در واقع افراد باید در حین انتخاب یک لباس نیمه رسمی به راحتی و آزادی عمل این نوع لباس ها بسیار اهمیت بدهند.

این روزها کمی مفهوم لباس های کوکتل تغییر پیدا کرده است و شما می توانید در هر مجلس و مناسبتی که در ساعات اواخر عصر برگزار می شود از آنها استفاده کنید. حال می تواند این مجلس روز سالگرد ازدواج باشد یا عروسی.

لباس کوکتلسبک لباس های کوکتل به چه صورت است؟

همانطور که اشاره شد لباس های کوکتل به یک سبک تبدیل شده اند، نه فقط برای یک مهمانی خاص. پس این روزها افراد می توانند از این نوع لباس در مجالس نیمه رسمی استفاده کنند.

سبک این نوع لباس ها را می شود مابین لباس های شب و لباس های محل کار و خیابان دانست. در واقع این لباس ها شیک تر و مجلسی تر از لباس های محل کار هستند و از آن طرف هم یک پله پایین تر لباس های شب قرار می گیرند.

معمولاً برای دوخت این لباس ها از پارچه های ابریشم و ساتن استفاده می شود و سبک طراحی آنها به این صورت است که لبه دامن کمی گشاد گرفته می شود و یقه آن از ساده طراحی می شود. توجه داشته باشید که لباس های کوکتل روی زانو قرار می گیرند. پس لباس های خیلی بلند و کوتاه را نمی شود جزء سبک کوکتل دانست.

حتماً بخوانید: هنگام انتخاب کیف کلاچ به این موارد توجه کنید

کفش مناسب برای لباس های کوکتل

شما برای این نوع پوشش احتیاج به کفش های پاشنه بلند ساده دارید. باید توجه داشته باشید که کفش شما باید حالت مجلسی و رسمی داشته باشد و از پوشیدن کفش های پرزرق و برق باید خودداری کنید. در کل شما به یک جفت کفش پاشنه بلند با رنگ های خنثی احتیاج دارید. البته استفاده از رنگ هایی با طیف شاد می تواند استایل شما را جذاب کند.

توجه داشته باشید که کفش انتخابی شما باید راحت باشد، زیرا شما در مهمانی فعالیت زیادی دارید.

لباس کوکتلاکسسوری ها

دکمه ها، کیف دستی، کمربند، گردنبند و حتی دستمال گردن اکسسوری هایی هستند که در این سبک پوشش باید به آنها توجه زیادی کرد.

سبک کوکتل احتیاج به یک کیف دستی کوچک به اصطلاح کیف کلاچ دارد و نباید شما از کیف های بزرگ که مخصوص خیابان ها است استفاده کنید.

زیاده روی در استفاده از جواهرات زیاد جایگاهی خوبی در این سبک ندارد. شما باید در این استایل از دستبند، گردنبند و گوشواره های بسیار ساده و ظریف استفاده کنید.

به جزئیات پوشش خود دقت کنید

شاید در زبان و لغت لباس های کوکتل راحت به نظر برسند، اما این پوشش احتیاج به دقت زیادی دارد. به طور مثال شما نمی توانید لباس های چروک و بدون اتو بپوشید، شما نمی توانید از شلوار جین در این نوع پوشش استفاده کنید، شما نمی توانید از کفش های غیر رسمی و یا دمپایی استفاده کنید، شما نمی توانید از پوششی استفاده کنید که تمرکز از روی لباس شما برداشته شود و … .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }