aston martin v12 vantage roadster 2023زمان مطالعه : ۲ دقیقه

استون مارتین ونتیج رودستر

اینکه استون مارتین خودروی بی سقف با موتور V12 زده برای ما جای تعجب ندارد و ما کاملاً با این نوع محصولات استون آشنایی داریم. حال که در سال ۲۰۲۲ هستیم آستون مارتین قرار است یک موتور وی ۱۲ را روی کوچکترین محصول خود یعنی ونتیج قرار دهد. نام این محصول استون مارتین V12 ونتیج رودستر ۲۰۲۳ است.

aston martin v12 vantage roadster 2023طراحی ظاهری

ونتیج رودستر در طراحی ظاهری کاملاً شبیه ونتیج کوپه است. البته که ما شاهد تغییرات بسیار جزئی در بدنه این خودرو هستیم. به طور مثال شما در نسخه کوپه شاهد یک بال آیرودینامیک هستید که در نسخه رودستر چنین چیزی وجود ندارد. البته استون مارتین می گوید این آپشن قابل سفارش گذاری است.

در ادامه بخش طراحی استون برای صفحات جلویی خودرو از فیبرکربن استفاده کرده است و برای ساخت اجزای پشت بدنه هم از مواد کامپوزیتی مخصوص بهره برده است.

شما در ونتیج رودستر ۲۰۲۳ رینگ های ۲۱ اینچی را مشاهده می کنید که درون تایرهای آلمانی میشلین پایلوت اسپرت ۴S قرار دارند. حرف از رینگ و لاستیک شد؛ بهتر است بدانید که آستون برای نگه داشتن این خودرو به ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای ۶ پیستونی در جلو و ۴ پیستونی در عقب تکیه کرده است.

aston martin v12 vantage roadster 2023فنی و موتور

موتور V12 این خودرو همان موتور ۵.۲ لیتری توئین توربوشارژ است که در نسخه کوپه هم استفاده شده است. این موتور پرقدرت توانایی تولید ۶۹۰ اسب بخار قدرت را دارد و تمام قدرت خود از طریق یک گیربکس ۸ سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می کند.

شما می توانید صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را فقط در زمان  ۳.۵ ثانیه بروید و با نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت لذت یک رانندگی پرفرومنس را ببرید.

aston martin v12 vantage roadster 2023

حتماً بخوانید: آستون مارتین DBX 707؛ رقیبی بزرگ برای سوپر کراس اوورها

خرید

استون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۳ که به گفته مدیر اجرایی بخش فنی آستون یکی از بهترین خودروهای آستون هست، قرار است ۲۴۹ دستگاه از آن تولید شود. اگر قصد خرید این خودرو را دارید کمی دیر اقدام کرده اید، زیرا تمامی دستگاه ها فروخته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }