کنکاش در گذشته همسر؛ یعنی آسیب رساندن به خودزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کنکاش در گذشته همسر

برای خیلی از ما پیش آمده که درگیر روابط عاطفی ناسالم و ناموفق بشویم. خب طبیعی است که در این مواقع فرد عاقل به رابطه ناسالم و سمی پایان دهد تا به سلامت جسم و روان او لطمه ای وارد نشود. حال شما فکر کنید همین فرد پارتنر فعلی شما باشد و دارید با آن یک رابطه عاطفی را شروع می کنید. در این مواقع احتمال می رود شما در گذشته همسر خود کنکاش کنید و سؤالاتی را بپرسید که سبب سمی شدن افکارتان شود.

شمایی که این مطلب را می خوانید و وارد چنین رابطه ی عاطفی شده اید. این را بدانید که پرسیدن سؤالات خصوصی درباره ی گذشته فرد مقابلتان هیچ تأثیر مثبتی در رابطه فعلی تان ندارد و شما دارید با این کار به رابطه عاطفی خود صدمه می زنید.

دوست داشتن

در اکثر مواقع افراد سعی دارند از میزان علاقه همسرشان نسبت به پارتنر گذشته و آنها پرسشی داشته باشند. اینکه شما بخواهید متوجه میزان علاقه همسرتان نسبت به پارتنر گذشته اش شوید هیچ کمکی به شما در داشتن یک رابطه سالم نمی کند. این نوع پرسش ها و کنکاش در گذشته همسر فقط باعث ایجاد مقایسه و تصورات اشتباه در شما می شود. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد از لحظات عاشقانه همسر خود با پارتنر قبلی آن سؤالی مطرح نکنید.

کنکاش در گذشته همسرخصوصیات پارتنر قبلی

اگر می خواهید با پارتنر قبلی همسر خود وارد رقابت و مقایسه شوید و در ادامه زندگی خود حس حسادت شما را آزار دهد و اعتماد به نفس خود را از دست دهید، حتماً از همسر خود بپرسید که کدام خصوصیات اخلاقی همسر قبلی خود را بیشتر دوست داشته است.

جالب است بدانید افراد با این نوع سؤال خود را وارد رقابت یکطرفه می کنند.

حتماً بخوانید: با ویژگی های همسری که به بلوغ عاطفی نرسیده آشنا شوید

فکر کردن به گذشته

بعضی ها هستند که به خود و توانایی های خود اطمینانی ندارند برای همین از همسر خود می پرسند که آیا هنوز به پارتنر قبلی خود فکر می کنی؟ به طور فرض اصلاً همسر شما دارد به او فکر می کند، آیا شما فکر می کنید همسرتان نسبت به این سؤال پاسخ صحیحی می دهد؟ طبیعتاً پاسخ او دروغ است.

حتماً بخوانید: حتماً هنگام انتخاب همسر به اهداف خود در آینده اهمیت بدهید

سؤال در مورد روابط جنسی

بهتره اصلاً در این زمینه از همسر خود کنکاش نداشته باشید. این نوع سؤال ها می تواند در ادامه زندگی ذهن شما را به خود مشغول کند و بر سلامت روح و روان شما تأثیر منفی بگذارد.

می شود گفت اصلاً نیازی نیست و لزومی ندارد که شما در مورد رابطه جنسی داشته یا نداشته همسر خود با پارتنر قبلی آن سؤالی داشته باشید. سعی کنید از این دست سؤال ها به شدت دوری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }