اروتونیا یا خود معشوق پنداری یک نوع بیماری اختلال هذیان استزمان مطالعه : ۱ دقیقه

اروتومانیا

اروتونیا یا خود معشوق پنداری یک نوع بیماری اختلال هذیان است که در بسیاری از مواقع فردی در جایگاه متوسط و پایین طبقات اجتماعی فکر می کند یک فرد ثروتمند، مشهور که در موقعیت اجتماعی بالایی قرار دارد، عاشق آن ها شده است. بهتر است بدانید که این نوع عشق و علاقه براساس هیچ واقعیت و منطقی شکل نمی گیرد.

اختلال پارانوئید

در این نوع اختلال که در بین افراد متداول است فرد به شدت اعتقاد دارد که فرد دیگری به او علاقه مند است. جالب است بدانید که این رابطه هیچ شاهدی ندارد و فرد به طور عجیبی به این عشق پافشاری می کند.

جالب است بدانید که این نوع اختلال به صورت کاملاً ناگهانی شروع می شود و این عشق با شخصی شروع می شود که اصلاً فرد با آن شخص ارتباطی نداشته یا ارتباطی هم اگر بوده بسیار ناچیز و کم بوده است.

عاشق شدن چندین نفر

برخی افراد که دچار اختلال اروتومانیا هستند فکر می کنند فردی به طور پنهان عاشق آنها است و در یک زمان چندین نفر به او علاقه مند هستند.

این افراد به صورت بسیار مصرانه به فرستادن ایمیل، پیام، تماس و … به معشوق خیالی خود مشغول می شوند. در بعضی واقع فرد فکر می کند عشق خیالی او با نگاه و پیام های مخفیانه با او ارتباط برقرار می کند.

حتماً بخوانید: پاراسوشیال (Parasocial Relationship)؛ یک رابطه ای که می تواند تأثیرات مثبتی روی زندگی ما بگذارد
جمع بندی

افرادی که دچار اختلال اروتومانیا هستند نیازمند روان درمانی و دارو درمانی هستند و حتماً باید مشکل آنها جدی گرفته شود، زیرا نادیده گرفتن این اختلال می تواند آسیب زا باشد و زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }