چرا پزشکان تأکید بر زایمان طبیعی دارند و سزارین را روش زایمان خوبی نمی دانند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

فرق سزارین با زایمان طبیعی

معمولاً خانم هایی که برای اولین بار بارداری را تجربه می کنند برایشان انتخاب روش زایمان کمی پیچیده به نظر می رسد. این روزها متأسفانه انجام سزارین بین مادران بدون هیچ دلیلی افزایش پیدا کرده و اکثر مادران نوزاد خود را اینگونه به دنیا می آورند.

طبق آخرین توصیه های پزشکی انجام سزارین فقط در موارد ضروری باید صورت گیرد و مادران باید سعی کنند با زایمان طبیعی فرزند خود را به دنیا بیاورند.

یکی از مسائلی که خانم ها را بین دو راهی سزارین و زایمان طبیعی قرار می دهد، بارداری در آینده است. پزشکان می گویند جفت سرراهی و چسبندگی جفت برخی از مشکلاتی است که با عمل سزارین ریسک آنها در بارداری آینده فرد افزایش پیدا می کند. برای همین توصیه می شود مادرانی که قصد دوباره فرزنددار شدن را دارند، زایمان طبیعی را برای به دنیا آوردن فرزند خود انتخاب کنند.

میزان خونریزی

طبق تجربه میزان خونریزی در سزارین کمتر از زایمان طبیعی است. البته اگر مادر برای زایمان طبیعی آماده باشد، ولی مجبور به انجام سزارین شود احتمال خونریزی بیشتر وجود دارد.

فرق سزارین با زایمان طبیعیبستری نوزاد در بیمارستان

زمانی که نوزاد در رحم مادر وجود دارد ریه های آن پر از مایع است. حال زمانی که عمل زایمان طبیعی اتفاق می افتد ریه های جنین پیغامی را دریافت می کنند که تولید مایع باید متوقف شود. در این زمان ریه ها مایع را به طور کامل تخلیه و جذب می کنند.

بهتر است بدانید این اتفاق به این شکلی که در پاراگراف بالا گفته شد در عمل سزارین صورت نمی گیرد و احتمال نارسایی تنفسی در نوازد تازه متولد شده افزایش پیدا می کند. خوب است مطلع باشید کودکانی که پیش از هفته ۳۹ به روش سزارین به دنیا می آیند بیشتر مستعد این وضعیت تنفسی می شوند.

پس طبیعی است بستری نوزادی که به روش سزارین متولد شده است بیشتر از نوزادی باشد که به روش زایمان طبیعی متولد شده است.

حتماً بخوانید: بعد از سزارین به چه مواردی توجه کنیم؟

بستری مادر در بیمارستان

خانم هایی که به روش طبیعی نوزاد خود را به دنیا آورده اند زودتر از خانم هایی که سزارین انجام داده اند از بیمارستان مرخص می شوند. بهتر است بدانید احتمال مراجعه افرادی که سزارین انجام داده اند به بیمارستان بیشتر است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }