لباس اوت کوتور؛ لباسی به معنای دوخت سطح بالازمان مطالعه : ۲ دقیقه

لباس اوت کوتور

اگر به صفحات پایانی ژورنال ها نگاه کرده باشید و یا در دنیای فشن شوها گشت و گذاری داشته باشید، حتماً متوجه لباس های عجیب و غریبی شده اید و به احتمال زیاد در ذهن خودتان گفته اید که صنعت مد دارد به قهقرا می رود و وارد صنعت طنز می شود.

اوت کوتور یک لغت فرانسوی و به معنای دوخت لباس سطح بالا است. در واقع می شود گفت این نوع لباس ها نمادی از تجمل فرانسوی است.

خرید لباس های اوت کوتور

جالب است بدانید که این لباس ها برای فروش در مغازه ها تولید و طراحی نمی شود و فقط برای مشتریان خاصی طراحی می شود. بهتر است بدانید که بعضی از این لباس ها صرفاً برای نمایش در فشن شوها آماده می شود و یک کار تبلیغاتی به حساب می آید.

شما می توانید لباس های اوت کوتور را سالی دوبار در نمایشگاه ها ببینید و از هنر و نبوغ طراحان لذت ببرید.

توجه داشته باشید که یک خانه مد مثل شنل فقط می تواند حدود ۱۵۰ مشتری ثابت برای لباس های اوت کوتور داشته باشد. به طور مثال اگر شما دوست داشته باشید لباس عروسی خود را برای تولید و طراحی به یکی از این صنعتگران مد مثل خانه دیور بسپارید، باید جزء آن ۲۰ مشتری سال لباس عروس اوت کوتور دیور باشید.

لباس اوت کوتورویژگی های لباس

همانطور که گفته شد این لباس ها برای فروش عمده تولید نمی شود و صرفاً طراحی و تولید آنها سفارشی صورت می گیرد. برای تولید این لباس ها از گران قیمت ترین و باکیفیت ترین پارچه ها استفاده می شود و اگر دیده باشید شاهد تزئینات بسیار زیادی در آنها هستید که ماهرترین صنعتگران اکسسوری ها آنها را ساخته اند.

حتماً بخوانید: برند کارتیه؛ برندی که استاندارهای تجمل را تعیین کرده است

تولید

تولید این لباس های انحصاری است و فقط برای اندازه و ویژگی های بدن یک فرد تولید و طراحی می شود. جالب است بدانید تمامی مراحل تولید لباس های اوت کوتور با دست است و به هیچ عنوان از چرخ خیاطی استفاده نمی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }