علائم و نشانه های سندرم پیش از قاعدگی چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

سندرم پیش از قاعدگی

بسیاری فکر می کنند چونکه سندرم پیش از قاعدگی در بین خانم ها شیوع بسیار بالا دارد، پس مسئله زیاد مهمی نیست و نباید به آن اهمیتی بدهیم. اما باید بدانیم پی ام اس در هر فرد علائم مختلفی دارد و در هر دوره فرد با شرایط متفاوتی مواجه می شود. بهتر است بدانید سندرم پیش از قاعدگی در بعضی از مواقع زندگی فرد را مختل می کند و به مرور فرد دچار مشکلاتی می شود.

علت ابتلا به پی ام اس

پی ام اس مجموعه ای از علائم فیزیکی و روحی است که افراد بعد از زمان تخمک گذاری، قبل از شروع قاعدگی و هنگام پریود دچار آن می شود. طبق تحقیقات شده کمبود ویتامین ها و املاحی مثل ویتامین دی، ویتامین بی، منیزیم و کلسیم، تغییرات هورمونی چرخه قاعدگی، تغییرات مواد شیمیایی و افسردگی می تواند دلیل ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی باشد.

علائم و نشانه های PMS

  1. سردرد
  2. درد سینه ها
  3. مشکلات گوارشی
  4. احساس ناراحتی و اضطراب
  5. جوش زدن
  6. احساس خستگی
  7. تغییر خلق و خو
  8. اختلال در الگوی خوب و اشتها
  9. مشکلات حافظه

سندرم پیش از قاعدگیدرمان سندرم پیش از قاعدگی

ابتدا علائم مشکل خود را بر روی یک کاغذ بنویسید تا در صورت مراجعه به پزشک اطلاعات درست و صحیحی داشته باشید. معمولاً زمانی خانم ها به پزشک مراجعه می کنند که این سندرم تأثیرات منفی روی زندگی آنها گذاشته باشد. اما به طور کل موارد زیر می تواند در بهبود علائم پی ام اس کمک خوبی به خانم ها کند.

  1. یوگا و مدیتیشن
  2. انجام ورزش های منظم
  3. داشتن رژیم غذایی سالم
  4. اهمیت به میزان خواب
  5. مصرف مسکن هنگام درد
  6. آزمایش دادن در صورت احتمال کمبود ویتامین بدن
جمع بندی (همسر)

خانم ها کنترلی روی پی ام اس ندارند، پس ابتدایی ترین کاری که شما باید انجام دهید درک آنها است. توجه داشته باشید که خانم ها در این دوره بسیار حساس و زودرنج هستند. بهتر است از خود آنها در مورد نیازها و خواسته هایشان سؤال کنید و به آنها یادآوری کنید که این شرایط موقتی است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }