GLC 2023 با یک پیشرانه پلاگین هیبرید ۳۲۸ اسب بخار قدرت می گیردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مرسدس بنز GLC 2023

ژوئن ۲۰۲۲ بود که مرسدس بنز از نسل جدید GLC رونمایی کرد. رونمایی این کراس اوور این نوید را به دنیا می داد که هنوز موتورهای درون سوز فراموش نشده اند و خودروسازان بزرگ دنیا هنوز به موتورهای بنزینی امید دارند. این خودرو که با نسل جدید مرسدس بنز C کلاس شباهات زیادی دارد، آمده با خودروهای بی ام و X3 و آئودی Q5 رقابت دوستانه ای داشته باشد.

مرسدس بنز GLC 2023طراحی ظاهری

بعد از رونمایی از S کلاس، E کلاس و C کلاس نسل جدید ما شناخت خوبی روی طراحی جدید مرسدس بنز پیدا کرده بودیم. پس استفاده از چراغ های جلو تیز، چراغ های باریک عقب، جلوپنجره بزرگ تر و … غیرقابل پیش بینی نبود. می شود گفت GLC 2023 طراحی تکامل یافته ای دارد و ما شاهد تغییرات انقلابی نیستیم.

افزایش ۶۱ میلی متری طول، افزایش ۱۵ میلی متری فاصله محوری و کاهش ارتفاع ۴ میلی متری تغییراتی است که ما در ابعاد بدنه نسبت به نسل قبلی شاهد آن هستیم. جالب است بدانید که ضریب درگ GLC 2023 نسبت به نسل قبلی ۰.۲ بهبود یافته است.

مرسدس بنز GLC 2023کابین

همانطور که انتظار می رفت GLC 2023 کابینی شبیه به C کلاس نسل جدید دارد. شما در کابین این خودرو شاهد یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی در کنسول میانی و یک پشت آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی هستید. در نگاه کلی می شود گفت فضای فیزیکی حدوداً بدون تغییر مانده، ولی طراحی کابین شاهد تغییرات زیادی بوده است.

قابل توجه افرادی که می خواهند این خودرو را خریداری کنند، فضای بار این خودرو نسبت به نسل قبلی ۷۰ لیتر بیشتر شده و فضای سر جلو ۱۵ میلی متر کاهش داشته است.

مرسدس بنز GLC 2023مشخصات فنی

این خودرو در تیپ های مختلف درون سوز و هیبریدی قرار است به بازار عرضه شود. تیپ پایه این خودرو GLC 200 4MATIC نام دارد که توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. GLC 220 d 4MATIC تیپ بعدی این خودرو است که از یک موتور دیزلی بهره می برد. این تیپ توانایی تولید ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

مرسدس بنز GLC 2023GLC 300 و GLC 300 4MATIC دو تیپ دیگر است که قرار است در ایالات متحده عرضه شود. هر دو تیپ از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سلیندر توربو با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ واتی بهره می برد. این پیشرانه توانایی تولید ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. شما می توانید با این تیپ ها صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۶.۲ ثانیه به ثبت برسانید.

به قوی ترین تیپ GLC 2023 می رسیم که از یک پیشرانه پلاگین هیبرید بهره می برند. GLC 300 e 4MATIC و GLC 300 de 4MATIC هر کدام به ترتیب توانایی تولید  ۳۰۸ و ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ و ۵۵۳ نیوتن متر گشتاور را دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }