بی ام و M3 استیشن؛ اولین نسل M3 تورینگ بعد از ۳۶ سالزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بی ام و M3 استیشن

بعد از ۳۶ انتظار اولین M3 استیشن یا تورینگ معرفی شد. همه ی عاشقان بی ام و از همان ابتدا که اولین M3 رونمایی شد منتظر نسخه استیشن این خود خودرو بودند. این خودرو آماده خودروهای مثل آئودی RS4 آوانت و مرسدس بنز C63 AMG استیت را به چالش دعوت کند و می شود گفت رقیب بسیار جدی برای رقبای آلمانی خود است.

بی ام و M3 استیشنمشخصات فنی

M3 استیشن سریع ترین خودروی استیشن پیست نوربرگ رینگ است. جالب است بدانید که این خودرو حتی از M5 competition هم در پیست جهنم سبز قوی تر است. این خودرو می تواند یک دور پیست نوربرگ رینگ را در مدت ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه طی کند.

M3 استیشن از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو بهره می برد که توانایی تولید ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. فراموش نشود که این موتور همان موتوری است که در M3 کامپتیشن استفاده شده است.

بی ام و M3 استیشنتمام قدرت این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ این خود منتقل می شود و می تواند صفر تا صد را در مدت ۳.۶ ثانیه بزند. بی ام و این استیشن جذاب خود را روی حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.

M3 استیشن به سیستم تعلیق اسپرت و دیفرانسیل فعال M مجهز شده است. این خودرو بر روی چرخ های ۱۹ و ۲۰ اینچی سوار شده که اگر شما دوست داشته باشید می توانید به صورت سفارشی دیسک های کرابن سرامیکی را بر روی خودروی خود نصب کنید.

بی ام و M3 استیشنکابین

از این خودرو به عنوان کاربردی ترین خودروی M3 تاریخ یاد می کنند، زیرا صندوق بار آن می تواند تا ۱۵۱۰ لیتر در اختیار شما فضا قرار دهد.

همانطور که انتظار می رفت M3 استیشن به یک صفحه نمایش خمیده مجهز شده است. قبلاً هم این نوع صفحه نمایش را در فیس لیفت سری ۳ دیده بودیم. این نمایشگر از یک صفحه پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی برای سیستم اطلاعات_سرگرمی تشکیل شده است.

استفاده از چرم مرینو و غربیلک فرمان اسپرت از دیگر ویژگی های کابین این خودرو به شمار می آید.

حتماً بخوانید: بی ام و M4 CSL؛ سریع ترین بی ام و تولیدی در پیست نوربرگ رینگ

خرید M3 استیشن

M3 استیشن در بازارهای محدودی مثل اروپا، استرالیا و قاره آسیا قابل خریداری است و اگر شما قصد خرید این خودرو را دارید باید حدود ۹۸۰۰۰ یورو هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }