به چند مواد غذایی ممنوع در بارداری اشاره کرده ایمزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مواد غذایی ممنوع در بارداری

در دوران بارداری مصرف بعضی از مواد غذایی می تواند سلامت جنین و مادر را به خط بیندازد. به طور مثال ماهی یک وعده غذایی بسیار خوب برای مادران است، اما اگر به نوع ماهی انتخابی خود توجهی نداشته باشیم احتمال آسیب رساندن به جنین را بالا می بریم. برای همین موضوع ما به برخی از مواد غذایی ممنوع در بارداری اشاره کرده ایم.

ماهی های جیوه دار

مصرف ماهی در دوران بارداری می تواند برای مادر و جنین بسیار مفید باشد. اما مادران باید توجه داشته باشند که در این دوران از چه ماهی مصرف می کنند. بعضی از ماهی ها مقداری زیادی جیوه در بدن خود دارند که مصرف آن ها توسط مادر می تواند بر رشد مغزی و سیستم عصبی نوزاد تأثیر منفی بگذارد.

مواد غذایی ممنوع در بارداریمصرف گوشت خام و نیم پز

مادران باردار باید به شدت از مصرف گوشت خام و نیم پز پرهیز کنند. مصرف این نوع مواد غذایی می تواند خطر ابتلا به عفونت توکسوپلاسموزرا را به شدت بالا ببرد. اگر مادر به این عفونت دچار شود باید خود را آمده سقط جنین یا به دنیا آوردن فرزندی با نقص های مادرزادی کند.

مصرف کافئین

از مواد غذایی ممنوع در بارداری می توان به نوشیدنی های کافئین دار اعم از قهوه، نوشابه، چای و … اشاره کرد. جالب است بدانید که میزان قند نوشابه ها آنقدر زیاد است که مصرف بیش از حد آنها می تواند در آینده فرزندتان را به دیابت مبتلا کند. پس سعی کنید در دوران بارداری از مصرف بیش از حد مجاز نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کنید تا سلامت کودک خود را با خطر مواجه نکنید.

مصرف ویتامین A

اگر متوجه شدید که باردار هستید به هیچ عنوان به سراغ مصرف مکمل های ویتامین A نروید. مصرف این نوع ویتامین می تواند سبب نقص های مادرزادی و سایر مشکلات در کودک شما شود. البته توجه داشته باشید که مصرف منابع طبیعی ویتامین A مشکلی ندارد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }