اختلال بدریخت انگاری چیست و افراد دچار آن چه ویژگی هایی دارند؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

اختلال بدریخت انگاری (BDD)

یکی از شایع ترین اختلالاتی که بیشتر در دوران جوانی و نوجوانی ظهور پیدا می کند، اختلال بدریخت انگاری است. افرادی که دچار این اختلال هستند دائم از ظاهر خود عیب های عجیب و غریب می گیرند. زمانی که با این افراد صحبت می کنید مدام از عیب های ظاهری خود برای شما می گویند و در اکثر مواقع به فکر عمل های زیبایی هستند. جالب است بدانید که این افراد در ظاهر خود هیچ مشکلی ندارند و فقط دچار اختلال بدریخت انگاری هستند.

جلوی آینه …

این افراد ممکن است ساعت های جلوی آینه بنشینند و با مواردی که فکر می کنند زیبایی را از آنها گرفته ور بروند. این افراد در اکثر مواقع به فکر پوشاندن ایرادات ذهنی خود از ظاهر خود هستند.

مسخره کردن آنها

این افراد آنقدر فکر می کنند که از نظر دیگران زشت هستند که اگر فردی به آنها بگوید زیبا هستی، فکر می کنند آن شخص دارد آنها را مسخره می کند.

اختلال بدریخت انگاری (BDD)مهمانی ممنوع

آنها خود را از مهمانی رفتن دریغ می کنند، زیرا فکر می کنند آنقدر زشت هستند که حضور آنها در جمع ها و مهمانی ها غیرممکن است.

باورهای عجیب

افرادی که دچار اختلال بدریخت انگاری هستند اعتقاد دارند که مشکلی وجود دارد که آنها را زشت نشان می دهد.

عوارض این اختلال

اکثر افرادی که به این اختلال دچار می شوند افسردگی، مصرف مواد مخدر، اضطراب و خودکشی را در زندگی خود تجربه می کنند. افراد مبتلا به اختلال بدریخت انگاری می تواند از روش های درمان شناختی رفتاری برای رفع مشکل خود بهره مند شوند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }