کاورلتر چیست و هنگام نوشتن آن باید به چه مواردی توجه کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کاورلتر

کاورلتر یک نامه ی یک صفحه ای است شامل ۲۵۰ الی ۴۰۰ کلمه است. شما در این نامه خیلی خلاصه در مورد سوابق حرفه ای، تحصیل، سفر، خودتان و … می نویسد. این نامه یک مکمل در کنار رزمه کاری و تحصیلی نوشته می شود. پس هیچ وقت آن را با رزمه کاری و تحصیلی خود اشتباه نگیرید.

کاورلترفرق کاورلتر با رزومه چیست؟

در رزومه شما به تمام فعالیت های که از گذشته تا به امروز انجام داده اید، اشاره می کنید. اما در کاورلتر شما به اهدافی اشاره می کنید که قرار است از زمان حال تا آینده آن ها را انجام دهید.

فرق کاورلتر با انگیزه نامه چیست؟

شما در انگیزه نامه به صورت پیوسته و داستانوار باید خود را معرفی کنید. اما در کاورلتر شما باید خود را به طور کاملاً رسمی معرفی کنید و به جزئیات درخواست و مشخصات برتری خود نسبت به رقبا بپردازید. بهتر است بدانید که شما می توانید در انگیزه نامه از لغات بیشتری استفاده کنید.

کاورلتر شغلی

یکی از مهمترین مدارکی که افراد جویای شغل باید آن را تهیه کنند، کاورلتر شغلی است. اما متأسفانه بعضی از افراد این مدرک را ساده در نظر می گیرند و برای ارائه از جای دیگر کپی می کنند. شما باید در کاورلتر شغلی کاملاً در مورد مهارت های خود صحبت کنید و یک توصیف خوب از شغل مدنظرتان داشته باشید.

کاورلتر تحصیلی

این نوع کاورلتر برای اپلای و درخواست پذیریش از یک دانشگاه نوشته می شود. کاورلتر تحصیلی فرصت خوبی برای شفاف سازی و شرح رزمه کاری و تحصیلی است. به طور مثال شما می توانید ضعف های کارنامه خود را در این متن ۴۰۰ کلمه ای شفاف سازی کنید.

اگر شما مهارت کافی در نوشتن کاورلتر تحصیلی خود داشته باشید، مطمئناً به مخاطب انگیزه می دهید که با شما یک مصاحبه حضوری داشته باشد.

کاورلتردر کاورلتر به چه مواردی توجه کنیم؟

  1. نام و نام خانوادگی + آدرس + شماره تماس
  2. نام و نام خانوادگی مدیر استخدام (البته اگر در چنین موقعیتی باشید)
  3. نحوء اطلاع یافتن از وجود موقعیت شغلی شما
  4. دلیل برای تناسب شما برای آن موقعیت شغلی
  5. برتری حضور شما در آن مجموعه
  6. تشکر و قدردانی از مدیران استخدام (بخش اختتامیه)
حتماً بخوانید: آیا با هزینه های زندگی در سوئیس آشنایی دارید؟

در کاورلتر شما به دو سؤال مهم پاسخ می دهید

  1. دلیل اینکه فکر می کنید کاندیدای خوبی برای چنین موقعیتی هستید، چیست؟
  2. انگیزه شما برای اپلای در چنین موقعیتی چیست؟
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }