رنج روور اسپرت ۲۰۲۲؛ یک کراس اوور انگلیسی، اما با قلب آلمانیزمان مطالعه : ۴ دقیقه

رنج روور اسپرت ۲۰۲۲

اکتبر سال ۲۰۲۱ بود که نسل پنجم رنج روور رونمایی شد. از همان موقع می شد حدس زد که رنج روور اسپرت با چه شکل و شمایلی می خواهد به بازار عرضه شود. رنج روور اسپرت حکم بردار کوچکتر رنج روور را دارد و طبیعی است این دو خودرو با مشخصاتی شبیه به هم بازار اس یو وی ها را منقلب کنند. این خودرو آمده با رقبای آلمانی به نام پورشه کاین و بی ام و X5 رقابت کند و آن ها را روی آسفالت به چالش بکشد.

رنج روور اسپرت 2022طراحی ظاهری

همانطور که گفته شد نسل جدید این خودرو شباهت زیادی به رنج روور نسل پنجم دارد. طراحی این خودرو شباهت زیادی به نسل هم قبلی خود دارد و می شود به راحتی گفت رنج روور اسپرت نسل جدید طراحی نسل قبلی را کامل کرده است.

چراغ های باریک و حذف دستگیره ها از اساسی ترین تفاوت ها بین نسل جدید و قدیم است. در واقع می شود همان زبان طراحی گذشته را در نسل جدید دید. همان خطوطی طراحی ساده که این خودرو را جذاب کرده است.

رنج روور اسپرت 2022طراحی کابین

در بخش طراحی کابین هم می شود دوباره رنج روور جدید را مشاهده کرد. البته کابین رنج روور اسپرت برای اینکه تأکید کند این ماشین پرفورمنس است، اسکرین خود را کمی با شیب بیشتر در بخش کنسول مرکزی گذاشته است.

رنج روور اسپرت ۲۰۲۲ کابین خود را به ۲۹ بلندگوی سفارشی مریدیان ۱۴۳۰ واتی مجهز کرده است. البته ناگفته نماند که این خودرو هم همانند رنج روور به سیستم فعال مقابله با سر و صدا مجهز است.

در نگاه کلی می شود یک کابین مینیمال را مشاهده که در دل خود هرج و مرج زیادی دارد و می تواند به راحتی با کراس اووی های لوکس دنیا رقابت کند.

رنج روور اسپرت 2022مشخصات فنی

رنج روور اسپرت ۲۰۲۲ بر روی یک پلتفرم مشترک با نسل جدید رنجروور سوار شده که فاصله محوری آن ۵۴ میلی متر افزایش داده است که خودرو بتواند به پیشرانه های پلاگین هیبرید، هیبریدی و تمام  الکتریکی پاسخ خوبی بدهد. البته فعلاً تا سال ۲۰۲۴ خبری از نسخه تمام الکتریکی نیست.

این خودرو با انواع پیشرانه های بنزینی، پلاگین هیبرید و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد. این خارج از حوصله این مطلب است که ما بخواهیم به تمام پیشرانه های این خودرو اشاره کنیم، پس بهتر است شما با قوی ترین و نسخه پایه این خودرو آشنا شوید.

آن هایی که به دنبال قدرت و پرفورمنس هستند باید به سراغ پیشرانه V8 مدل P530 این خودرو بروند. این پیشرانه هشت سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو می تواند ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته ناگفته نماند که این پیشرانه هیولا برای کمپانی بی ام و هست و محصول X7 M50i باواریایی ها را یدک می کشد.

اما اگر به دنبال یک نسخه پایه می گردید که صرفاً از سواری و شتاب خوب لذت ببرید باید به سراغ P360 بروید که یک موتور شش سیلندر خطی توربو دارد که می تواند ۳۶۰ اسب بخار قدرت در اختیار شما قرار دهد.

تمام موتورهای این نسل از رنج روور اسپرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.

حتماً بخوانید: بررسی رنجروور اسپرت اس وی آر + مشخصات فنی range rover sport svr

سواری

رنج روور اسپرت از محصولات لندروور است که مهندسان آن به رفتار و هندلینگ جاده ای آن اهمیت زیادی می دهند. برای همین تمامی نسخه ها به کمک فنر بادی دو محفظه ای مجهز شده اند. جالب است بدانید نسخه های بالاتر این خودرو به سیستم فرمان گیری چرخ های عقب مجهز شده اند.

اگر به تیزرهای منتشر از این خودرو نگاه کنید حتماً متوجه قابلیت عجیب آفرودی این خودرو می شوید. این خودرو به کروز کنترل آفرودی و سیستم Wade مجهز شده است.

سیستم Wade را می شود با رانندگی Jessica Hawkins به خوبی متوجه شد. این سیستم ارتفاع خودرو از زمین را به حداکثر می رساند و تمام درچیه های کابین را می بندد تا خودرو بتواند در عمق حداکثر ۹۰ سانتی متر آب حرکت کند.

رنج روور اسپرت 2022خرید خودرو

شما برای خرید نسخه P360 SE که نسخه پایه این خودرو است باید حدود ۸۳ هزار دلار هزینه کنید. اما اگر به دنبال پرفورمنس هستید باید به سراغ نسخه  P530 First Edition بروید که حدود ۱۲۱ هزار دلار برای شما هزینه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }