سامسونگ گلکسی A73؛ جزء بهترین پرچمداران گوشی های اقتصادیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

سامسونگ گلکسی A73

همانطور که می دانید تولید گوشی های میان رده بسیار سخت تر از گوشی های پرچمدار است. این روزها گوشی های میان رده زیادی در بازار موجود می باشد. اما اگر بخواهیم به سمت خانواده گلکسی برویم، گلکسی A73 می تواند جزء انتخاب های بسیاری از ما در رده قیمتی ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان باشد.

A73 یک گوشی میان رده جذاب اقتصادی است و می شود پیشرفت خوبی را نسبت به نسل قبلی در آن مشاهده کرد. در بازار فعلی و در میان رقبا A73 می تواند جزء بهترین پرچمداران اقتصادی باشد. البته رقبایی مثل گلکسی S21 FE 5G، شیائومی ۱۱T Pro و One Plus 9R می توانند کار را برای A73 کمی سخت کنند.

سامسونگ گلکسی A73طراحی ظاهری

گلکسی A73 شباهت بسیار زیادی به سری های A نسل جدید پیدا کرده است. این گوشی کیفیت ساخت خوبی دارد و خود را با یک قاب پلاستیکی به نمایش گذاشته است.

این گوشی ۱۸۱ گرم وزن دارد و می شود آن را گوشی سبک و خوش دست نامید. البته توجه کنید قاب این گوشی به صورتی است که اثر انگشت به خوبی روی آن می ماند.

در مورد مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، A73 گواهی IP67 دارد.

حتماً بخوانید: برای خرید گوشی با بودجه ۹ تا ۱۵ میلیون سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

صفحه نمایش

ما با یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی اولد سر و کار داریم. نرخ بروزرسانی این صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است و حداکثر روشنایی آن ۱۰۹۰ نیت می باشد.

اسپیکر

این گوشی به دو اسپیکر استریو در قسمت بالای حاشیه صفحه و قسمت پایینی فریم گوشی مجهز است. این دو کیفیت صدای خوبی را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید شاهد بلندی صدای خوبی از خروجی این اسپیکرها باشید.

باتری

سامسونگ گلکسی A73 به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت مجهز است. این گوشی می تواند به مدت ۱۰ ساعت شارژ نگه دارد و شما برای شارژ آن احتیاج به یک شارژر ۲۵ واتی دارید. البته باید شارژر را خودتان خریداری کنید.

حتماً بخوانید: آیا شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G یک گوشی میان رده خوب است؟

پلتفرم

تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ ۵G این گوشی با تراشه A52 S یکی هست. A73 از سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 پشتیبانی می کند.

دوربین

گلکسی A73 اولین گوشی میان رده سامسونگ است که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. البته ۱۰۸ فقط یک عدد هست و شما مطمئن باشید در عمل با گوشی پرچمدار اس ۲۲ بسیار تفاوت دارد.

دوربین های اولتراواید، ماکرو، عمق سنج به ترتیب خود با اعداد ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسل به نمایش گذاشته اند.

عملکرد دوربین A73 خوب است، اما رقبای آن مثل S21 FE 5G می توانند عکس های بهتری در گالری گوشی به ثبت برسانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }