آیا شما به حریم شخصی افراد احترام می گذارید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

احترام به حریم شخصی

خیلی ها به دنبال این هستند که به اطرافیان خود حس خوب القا کنند. بیشتر این دست از افراد فکر می کنند اگر خنده بر روی لب دیگران بگذارند، سبب ایجاد حس خوب در افراد شده اند. اما آیا حس خوب دادن فقط ایجاد لبخند هست؟

حس خوب در بسیاری از مواقع فقط با احترام به حریم شخصی و اهمیت دادن به حد و مرز افراد قابل ایجاد است.

احترام به حریم شخصیبه نه دیگران احترام بگذاریم

زمانی که فردی به درخواست ما جواب نه می دهد، باید پاسخ آن را بپذیریم. اگر بخواهیم به او اصرار کنیم و او را مجبور به برآورده کردن خواسته خود کنیم، او دچار عذاب وجدان می شود و ما به حریم شخصی او احترام نگذاشته ایم.

یادآوری غصه ها

خیلی از افراد به حد و مرز زندگی اشخاص احترام نمی گذارند. به طور مثال زمانی که فردی دوست ندارد در مورد ناراحتی خود صحبت کند، ما نباید مدام او را یاد نراحتی اش بی اندازیم و دائم علت حال بد او را بپرسیم.

حتماً بخوانید: با شخصیت زنان و مردان برونگرا آشنا شوید

پشت سرهم زنگ نزنیم

زمانی که فردی پاسخ تلفن ما را نمی دهد، باید اجازه دهیم خودش در فرصتی دیگر به ما زنگ بزند. اینکه ما پشت سرهم زنگ بزنیم به حریم شخصی آن فرد بی احترامی کرده ایم.

به احساسات همدیگر احترام بگذاریم

همه ما در این دنیا غم هایی را تجربه می کنیم و این جریان طبیعت همه ما انسان ها است. پس دلیلی ندارد زمانی که فردی غمی را تجربه می کند، ما اصرار به شاد کردن آن داشته باشیم. آیا شما مهارتی در رفتار با کسی که در سوگواری است، دارید؟

احترام به حریم شخصیبه موارد مهم زندگی یکدیگر احترام بگذاریم

در خیلی از مواقع پیش می آید مسائله ای از دید ما مهم نباشد، ولی آن مسئله از دید فرد دیگری حائز اهمیت باشد. در این زمان ها ما باید به حد و مرز زندگی افراد احترام بگذاریم و به زندگی دیگران از دید خود نگاه نکنیم.

شوخی حدی دارد

در هنگام شوخی کردن حد و مرز را نگه داریم و به خود اجازه ندهیم که هر شوخی با دیگران بکنیم. اگر متوجه شدیم فردی از شوخی ما ناراحت شد، نباید خود را به بیراهه بزنیم و با جملاتی چون چقدر بی جنبه هستی، کار بد خود را انکار کنیم.

حتماً بخوانید: ۷ اشتباه رایج در آداب معاشرتی که می تواند ما را بی قانون در اجتماع جلوه دهد

دست از اصرار بردارید

اگر فردی دوست ندارد کاری را انجام دهد، سعی در انجام آن کار نداشته باشیم. او دوست ندارد آن کار را انجام دهد، پس به او اصرار نکنید.

احترام به حد و مرز افراد در شبکه های اجتماعی

خیلی از افراد بدون اینکه از طرف مقابل خود اجازه بگیرند، برایشان ویس می گذارند یا تماس تصویری می گیرند. احترام به حریم شخصی فقط در اجتماع نیست، بلکه فضای مجازی هم شرایط خاص خود را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }