شیوه صحیح خوابیدن در دوران بارداری به چه صورت است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شیوه صحیح خوابیدن در دوران بارداری

یکی از مسائلی که ذهن مادران باردار را به خوبی به خود مشغول می کند، شیوه صحیح خوابیدن در دوران بارداری است. بیایید در همین ابتدای شروع مطلب ذهن شما را راحت کنیم. بهتر است از همان اوایل دوران بارداری خود را عادت بدهید که به پهلوی چپ بخوابید. این نوع حالت خواب بهترین حالت ممکن برای مادران است. در ادامه دلیل این موضوع را بررسی کرده ایم.

شیوه صحیح خوابیدن در سه ماهه اول بارداریشیوه صحیح خوابیدن در سه ماهه اول بارداری

شما می توانید در سه ماهه اول بارداری به هر حالتی، حتی به پشت بخوابید و اصلاً نیازی نیست خود را بابت حالت خوابیدنتان نگران کنید. اما بهتر است همان ماه های اول خود را عادت دهید که هنگام شب به پهلو چپ بخوابید، زیرا هر چه جنین رشد می کند، حالت خواب شما هم باید تغییر کند تا خطری سلامت فرزندتان را تهدید نکند.

حتماً بخوانید: با چه کارهایی می توانیم حالت تهوع در بارداری را بهبود ببخشیم؟

شیوه صحیح خوابیدن در سه ماه دوم بارداری

بهترین حالت خواب در سه ماهه دوم، خوابیدن به پهلوی چپ است. این حالت خوابیدن در انتقال خون و مواد مغذی به جفت و جنین بسیار مؤثر است. بهتر است برای اینکه فشار را از روی عضلات اطراف مفصل ران و گلن بردارید، یک بالش بین زانوهای خود بگذارید.

توجه کنید اگر احساس درد شدید در قسمت پشت داشتید به پهلوی چپ دراز بکشید و زیر شکم خود یک بالش قرار دهید. اگر هم احساس سوزش در قلب خود دارید، بالشی در قسمت بالا تنه خود قرار دهید.

در سه ماهه دوم اصلاً به پشت نخوابید، زیرا این نوع حالت خواب سبب کاهش فشار خون و اختلال تنفسی می شود.

حتماً بخوانید: چرا خانم های بارداری بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قارچی واژن هستند؟

شیوه صحیح خوابیدن در سه ماهه سوم بارداری

در سه ماهه سوم بارداری هم باز بهتر است شما به سمت پهلوی چپ خود بخوابید. این حالت سبب می شود شما کمتر دچار علائم نامطلوب بارداری شوید. اگر توجه داشته باشید در سه ماهه سوم زمانی که شما به پشت می خوابید، هنگام صبح تهوع صبحگاهی را تجربه می کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }