پرواز چارتر چیست؟ + فرق بین بلیط چارتر با بلیط سیستمیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

چارتر

در حوزه صنعت گردشگری هر چیزی که به تعداد زیادی موجود باشد و قابلیت اجاره یا فروش را داشته باشد، می تواند چارتر (دربست کرایه کردن) شود. مواردی چون وسیله نقلیه که تعداد زیادی صندلی دارد یا هتل و مراکز اقامتی که تعداد زیادی اتاق و تخت دارد، قابلیت چارتر کردن توسط آژانس های مسافرتی دارند.

پرواز چارتر چیست؟پرواز چارتر چیست؟

زمانی که یک آژانس هواپیمایی می آید کل صندلی های یک هواپیما را در یک مسیر پروازی اجاره می کند، به آن پرواز چارتر می گویند.

فرق بین بلیط چارتر با بلیط سیستمی

زمانی که شما قصد سفر به مکانی را دارید با دو نوع بلیط چارتر و بلیط سیستمی می توانید سفر کنید. هر دو این بلیط ها شما را به یک مقصد می برند، اما با هزینه و شرایط کاملاً متفاوت. در واقع دو عامل زمان و تقاضا تعیین کننده مقدار هزینه شما خواهد بود.

حتماً بخوانید: با شرایط و هزینه های اجاره خودرو در دبی آشنا شوید

بلیط سیستمی

  1. فروشنده بلیط های سیستمی خود شرکت های هواپیمایی و نمایندگی های معتبرشان است.
  2. پروازهای سیستمی در طول سال مشخص است و توسط ایرلاین برنامه ریزی شده است. خوبی این نوع پروازها این است که شما می تواند در هر زمان از سال زمان رفت و برگشت سفر خود را تعیین کنید.
  3. در پروازهای سیستمی شما این امکان را دارید تاریخ و زمان سفر خود را تغییر دهید. حتی می توانید با کسر مبلغ جریمه کنسلی مقداری از هزینه خود را برگردانید.
  4. این نوع پروازها برای هر سنی قیمت متفاوت دارد. معمولاً خانواده هایی که فرزند کوچک دارند بیشتر از این نوع بلیط ها برای سفر خود استفاده می کنند.

اگر شما قصد سفر با بلیط های سیستمی دارید و می خواهید هزینه سفرتان کم شود، نباید برای خرید بلیط دیر اقدام کنید. زیرا هرچه شما به تاریخ پروازتان نزدیک شوید قیمت بلیط هم افزایش پیدا می کند.

فرق بین بلیط چارتر با بلیط سیستمیبلیط چارتر

  1. همانطور که گفته شد بلیط های چارتری توسط شرکت ها در مدت زمان معین خریداری می شود.
  2. در این نوع پروازها امکان تغییر زمان و تاریخ پرواز نیست. اگر هم قصد کنسلی دارید تمام هزینه از شما گرفته می شود.
  3. در پروازهای چارتری قیمت بلیط برای تمام افراد بالای ۲ سال یکسان است.

بلیط های چارتری کاملاً متضاد بلیط های سیستمی عمل می کنند. در واقع اگر شما قصد سفر با پروازهای چارتر دارید، هرچه دیرتر اقدام به خرید بلیط کنید هزینه سفرتان کم تر می شود. اصطلاحاً به این نوع بلیط ها، بلیط لحظه آخری می گویند.

اگر سفر شما در زمانی خاص مثل عید باشد و تقاضا برای رفتن به آن شهر یا کشور مورد نظر شما زیاد باشد، حتماً تفاوت قیمت بلیط چارتر با سیستمی را بررسی کنید، شاید بلیط چارتری گران تر باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }