نان آچما پنیری را چگونه مثل ترکیه ای ها درست کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

طرز تهیه نان آچما پنیری

بسیاری دوست دارند صبح یا عصر خود را با یک طعم نان ترکیه ای خوشمزه شروع کنند. برای این شروع خوشمزه این افراد احتیاج به نان آچما پنیری دارند.

مواد لازم برای نان آچما پنیری

۱۵۰ گرم شیر

دو عدد تخم مرغ

۵۰۰ گرم آرد همه منظوره

۲۵ میلی لیتر روغن

دو قاشق چای خوری مایع خمیر تازه

۵۰ گرم شیر (به دلخواه می توانید زیاد و کم کنید)

۵ گرم بهبود دهنده

پنیر

۵۰ گرم کره

طرز تهیه نان آچما پنیریقدم اول

مخلوط کن خود را روشن کنید و شروع کنید آرد، شکر، بهبود دهنده و مایع خمیر تازه را باهم مخلوط کنید. همین طور که دستگاه روشن است سفیده یک تخم مرغ را به همراه روغن مایع و شیر به ترتیب با فاصله از هم به مخلوط خشک خود اضافه کنید. قبل از اینکه کره را به خمیر خود اضافه کنید مقدار کمی آب بریزید.

امکان دارد خمیر شما به خاطر کره شل شود. اگر این مشکل برای شما پیش آمد یک قاشق چای خوری آرد به خمیر خود اضافه کنید و آن را ورز دهید.

قدم دوم

خمیر شما در این مرحله یک حالت یک دست و صاف پیدا کرده است. کافی است شما آن را داخل یک ظرف چرب بگذارید و روی آن را نایلون بکشید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت در دمای آشپزخانه استراحت کند.

قدم سوم

در این مرحله از تهیه نان آچما پنیری شما خمیر خود را بعد از استراحت از ظرف خارج و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنید. بعد از تقسیم و چانه گرفتن، خمیر خود را روی یک سطح چرب به اندازه ۲ میلی متر پهن کنید.

حال به مقدار کافی پنیر در وسط خمیر خود قرار دهید. دو سمت خمیر را روی هم بگذارید و با دستان خود شروع کنید به رول کردن. حال رول های خود را به صورت مارپیچی بچرخانید و انتهای آنها را به هم متصل کنید.

نان آچما پنیریقدم چهارم

رول های خود بعد از اینکه چرب کردید داخل یک سینی بچینید و روی آن ها را با یک سفره بپوشانید تا به مدت نیم ساعت خمیر استراحت کند.

حتماً بخوانید: با طرز تهیه نان گیسو شیرینی فروش ها آشنا شوید

قدم پنجم

بعد از استراحت روی نان های آچما پنیری خود را با ترکیب یک عدد تخم مرغ، مقدار کمی وانیل و روغن مایع به واسطه قلم موی آشپزی پوشش دهید.

برای تزئین هم می توانید کمی کنجد و سیاه دانه روی نان های خود بریزید.

حتماً بخوانید: تارت شکلات و توت فرنگی؛ یک دسر خوشمزه برای شب نشینی ها

قدم ششم

نان های آچما پنیری خود را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }