با طرز تهیه نان گیسو شیرینی فروش ها آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

طرز تهیه نان گیسو

یکی از نان های خوشمزه سر میز صبحانه، نان گیسو است. اگر به هر نان فروشی بروید، حتماً پشت قفسه های آن این نام خوشمزه را می بینید و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. اما بعضی ها دوست دارند نان دست خود را بخورند و از تهیه نان گیسو لذت ببرند. این مطلب برای این دست از افراد می تواند خوشمزه باشد.

مواد لازم برای تهیه نان گیسو

یک قاشق چای خوری نمک

یک قاشق چای خوری زعفران

سه عدد تخم مرغ

یک دوم پیمانه شکر

ده گره خمیرمایه فوری

دو پیمانه آب ولرم با دمای کمتر از ۴۵ درجه سانتی گراد

چهار قاشق سوپ خوری کره ذوب شده

شش پیمانه آرد همه منظوره

دانه کنجد برای تزئین روی نان گیسو

طرز تهیه نان گیسوقدم اول

در ابتدای کار مقداری شکر، خمیرمایه فوری و آب ولرم را باهم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. بعد از مخلوط شدن اجازه دهید ۱۰ دقیقه در جای گرم استراحت کند.

قدم دوم

سه عدد تخم مرغ را در یک ظرف بشکانید و اجازه دهید به دمای محیط برسد. بعد شکر، خمیرمایه ای که در قدم اول بدست آوردید، تخم مرغ ها، کره ذوب شده، دو پیمانه آرد و نمک ترکیب شده را در دستگاه همزن بریزید. مابقی آرد و نمک را به آرامی حین همزدن به ترکیب خود اضافه کنید. در این مرحله آنقدر هم بزنید تا به یک خمیر یک دست برسید.

قدم سوم

به مدت یک و نیم ساعت به خمیر خود در یک جای گرم استراحت دهید.

طرز تهیه نان گیسوقدم چهارم

در این قدم از تهیه نان گیسو شما خمیر خود را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنید و اجازه می دهید خمیر ۵ دقیقه در جا استراحت کند. سپس هر تکه از خمیر را بعد از آنکه در دستان خود ورز دادید روی یک سطح صاف به واسطه کف دستان خود رول کنید. (البته می توانید به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.)

حال سه تار موی خمیری خود را در کنار هم قرار دهید و نوک آن ها را به هم متصل کنید. بعد این رول ها را به صورت بافتن مو به هم ببافید و انتهای آن را به هم متصل کنید. سپس اجازه دهید خمیر شما به مدت نیم ساعت در جای گرم استراحت کند.

حتماً بخوانید: سالاد یونانی؛ سالادی بسیار خوشمزه با طرز تیهه بسیار ساده

قدم پنجم

یک عدد زرده تخم مرغ را با زعفران مخلوط کنید و به واسطه قلم مو شیرینی پزی به روی خمیر خود بمالید. بعد با استفاده از کنجد روی نان گیسو خود را تزئین کنید.

حتماً بخوانید: کوکی رژیمی جو دوسر؛ شیرینی برای افرادی که رژیم لاغری دارند

قدم ششم

نان خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }