به طور خلاصه با مدرک، آزمون و نمره آیلتس آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مدرک آیلتس

اولین مانع بر سر راه تمام کسانی که می خواهند مهاجرت کنند، مدرک آیلتس است. فرقی نمی کند شما برای کار می روید یا تحصیل، حتماً بایستی طبق درخواست و هدف خود نمره ی معینی را دریافت کنید. ما در ادامه سعی داریم به طور خلاطه شما را با آزمون آیلتس آشنا کنیم و امیدوار هستیم این مطلب کمی به آگاهی شما نسبت به این آزمون بیفزاید.

مدرک آیلتسآزمون آیلتس چند نوع است؟

به طور کلی آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم می شود.

  1. آیلتس آکادمیک برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند.
  2. آیلتس جنرال هم برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری یا پیوستن به خانواده خود را دارند.
حتماً بخوانید: تجربه یک ماه زندگی در سوئد را داشته اید؟

نمره آزمون آیلتس

نمره امتحان آیلتس از ۱ تا ۹ تقسیم بندی می شود. کمترین نمره ای که شما می توانید از این آزمون دریافت کنید، نمره نیم است. اگر هم قصد مهاجرت تحصیلی و قصد پذیرش از یک دانشگاه خوب را دارید، شما باید از این آزمون نمره ۶.۵ تا ۷.۵ را دریافت کنید.

مدرک آیلتسحساب کردن نمره آزمون آیلتس

بعد از آزمون شما می توانید نمره بخش ریدینگ و لیسنینگ را با توجه به تعداد جواب های درست خود حساب کنید. اما در بخش اسپیکینگ و رایتینگ حساب کردن نمره متفاوت است و فاکتورهایی مثل دایره لغات، دستور زبان، تلفظ، انسجام و … نمره نهایی شما را تعیین می کند.

حتماً بخوانید: آیا با هزینه های زندگی در سوئیس آشنایی دارید؟

از کجا شروع کنیم؟

  1. قبل از هر کاری باید هدف خود را از این آزمون مشخص کنید. باید ببینید که به چه هدفی قصد مهاجرت دارید.
  2. با سطح و دانش زبان خود آشنا شوید. اگر دانش زبان شما در حدی است که با نمره قبولی خیلی فاصله دارد، بهتر است اول زبان عمومی خود را قوی کنید و بعد به سراغ دوره های آیلتس بروید.
  3. برای یادگیری راه های زیادی پیش روی شما است. فیلم، پادکست، آموزشگاه، معلم خصوصی و … همه این روش ها در صورتی پاسخ مثبت به شما می دهد که شما یک برنامه درسی منظم و معین داشته باشید.
  4. تا جایی که برایتان مقدور است، خودتان را در معرض یادگیری زبان قرار دهید. فیلم ببینید، مجله بخوانید، پادکست گوش بدهید و … .

در آخر

بعد از مدتی مطالعه خود را با آزمون های آزمایشی محک بزنید. اگر پیشرفت شما نسبت به زمان اولیه خود خوب بود، پس در مسیر درستی حرکت می کنید. اما اگر نمره شما در یک یا چند امتحان تغییری نکرد، کمی به نحوه آموزش خود شک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }