تویوتا کرولا GR؛ یک هاچ بک اسپرت ۳۰۰ اسب بخاری ژاپنیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تویوتا کرولا GR

هر زمان که لوگوی سیاه و قرزمز GR را روی محصولات تویوتا دیدید، مطمئن باشید با یک خودروی اسپرت و پرفورمنس سر و کار دارید. در واقع سری محصولات GR تویوتا خودروهای اسپرت به حساب می آیند و تفاوت زیادی با محصولات استاندارد تویوتا دارند.

سال ۲۰۰۷ بود که کمپانی Toyota Gazoo تأسیس شد. این کمپانی آمده بود که خودروهای استاندار تویوتا را تبدیل به خودروهای اسپرت و پرفورمنس کند.

ّتویوتا کرولا GRطراحی ظاهری

عموماً کمپانی هایی که خودروهای استاندارد را تبدیل به یک خودروی اسپرت می کنند، به عنوان یک تیونر وارد میدان می شوند. طبیعی است که تیونرها برای کاهش وزن خودرو دستکاری های زیادی در اجزای بدنه خودرو می کنند.

کرولا هم به خوبی دستخوش این تغییرات بوده و می شود تغییرات جالبی را بدنه دید.

تویوتا کرولا GR بر مبنای پلتفرم ارتقاء یافته تویوتا موسوم به G-AC ساخته شده است. البته شاسی و بدنه این پلتفرم تقویت شده است. تویوتا برای کاهش وزن و چسبندگی بیشتر پنل های در جلو و کاپوت را از آلومینیوم ساخته است. اگر در مدل Circuit Edition دقت کرده باشید، سقف خودرو از فیبر کربن ساخته شده است.

به طور خلاصه بگوییم، جلوپنجره بزرگ، ورودی و خروجی های هوا روی کاپوت، سپر و گلگیرها، دیفیوزر با سه خروجی اگزوز و اسپویلر تماماً دارند خبر از پرفورمنس بودن این خودرو می دهند.

تویوتا کرولا GRکابین

ما با یک هاچ بک کاملاً اسپرت سر و کار داریم. پس طبیعی است که ما در کابین بسیار ساده و کاربردی برای لذت بردن از سواری این خودرو بنشینیم.

کابین تویوتا کرولا GR خود را با صندلی های اسپرت، پشت آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صفحه نمایشگر ۸ اینچی در وسط و یک فرمان کاملاً اسپرت به نمایش گذاشته است.

تویوتا کرولا GRموتور کرولا GR

جالب ترین بخش این نوع خودروهای اسپرت موتور آن ها است. این فلفل تند تیز تویوتا از یک موتور ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ بهره می برد که توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. تمام قدرت این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به تمام چرخ های منتقل می شود و قابلیت تنظیم توزیع قدرت بین محورهای جلو و عقب هم دارد.

حتماً بخوانید: برابوس ۹۰۰ راکت ادیشن؛ قوی ترین شاسی بلند جاده ای دنیا

تریم های کرولا GR

قرار است کرولا GR با دو تریم Core و Circuit Edition به بازار عرضه شود. تریم Circuit Edition همان کرولا GR هست که با سقف فیبرکربن و کلیپرهای قرمز رنگ خود را به نمایش گذاشته است. البته این تریم به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است که اگر شما بخواهید این آپشن را روی تریم Core داشته باشید باید با پرداخت هزینه اضافی آن را سفارش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }