علت لکه های زرد، نارنجی، تیره و سفید روی دندان کودکان چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

علت لکه ها روی دندان کودکان

برای هر مادری سلامت و زیبایی فرزندش اهمیت زیادی دارد. یکی از مسائلی که سبب نگرانی مادران می شود، مشاهده لکه هایی روی دندان های فرزندشان است. این لکه ها می توانند دلایل زیادی داشته باشند و هر کدام به دلیل خاصی به وجود آمده باشند.

علت لکه ها روی دندان کودکانعلت لکه های تیره روی دندان کودکان

اگر شاهد لکه های تیره روی دندان کودک خود هستید، این امکان را بدهید که در مولتی ویتامین مصرفی کودک شما آهن وجود دارد. خیلی کم پیش می آید که کودکان دچار این مشکل شوند؛ اما اگر شما شاهد این لکه ها بودید حتماً در مورد مسواک زدن منظم و دقیق بسیار دقت داشته باشید تا بتوانید لکه های تیره را کنترل کنید.

حتماً بخوانید: بهترین شیشه شیر را نوزاد شما تعیین می کند، البته …

علت لکه های زرد یا نارنجی روی دندان کودکان

دیده شدن لکه های زرد یا نارنجی روی دندان کودکان خبر از بی دقتی در مسواک زدن و نظافت دندان ها می دهد. در واقع این نوع لکه ها به دلیل پلاک هایی که با بقایای مواد غذایی لک شده و روی آن ها تجمع پیدا کرده به وجود آمده است.

برای حذف لکه های زرد یا نارنجی ابتدا شما دندان کودک خود را با خمیر دندان بزرگسالان که قدرت ساییدگی بیشتری دارد، شستشو دهید. اگر این روش مشکل شما را رفع نکرد، از مقدار کمی جوش شیرین و آب استفاده کنید. باز هم اگر جوش شیرین باعث از بین رفتن لکه ها نشد، باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا لکه ها را با یک اسکراب حرفه ای پاک کند.

حتماً بخوانید: هر آنچه که باید در مورد آبله مرغان در کودکان بدانید

علت لکه های سفید روی دندان کودکان

کمبود کلسیم می تواند دلیل خوبی برای لکه های سفید روی دندان باشد. البته این لکه ها به این معنی نیست که کلسیم فرزند شما پایین است، بلکه این لکه ها بیشتر به دوران بارداری مادر برمی گردد. امکان دارد مادر در دوران بارداری تب کرده باشد و این جریان سبب به وجود آمدن لکه های سفید روی دندان کودک شده باشد.

علت لکه های زرد یا نارنجی روی دندان کودکانلکه هایی که پاک نمی شوند

دندان های شیری و معمولاً یک یا دو دندان ممکن است بر اثر زمین خوردن و آسیب دیدگی تغییر رنگ دهند. متأسفانه این نوع لکه ها از بین نمی رود، اما خوشبختانه این لکه ها در قسمت داخلی دندان پنهان می مانند.

تغییر رنگ دندان به دلیل مصرف دارو و بیماری

اگر کودک شما یک بیماری مزمن یا تب مکرر دارد و طی زمان شیرخوارگی و نوپایی برای مدت طولانی در معرض مصرف دارو یا فلوراید بیش از حد بوده است، این احتمال را بدهید که دندان های اصلی او با تغییر رنگ دربیایند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }