ورزش در دوران پریود چه مزایایی دارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ورزش در دوران پریود

تحقیقات نشان داده است که اگر خانم ها در طول هفته به مدت سه روز و هر روز به مدت نیم ساعت ورزش های سبکی انجام دهند، دوران قاعدگی راحت تری را تجربه می کنند و شاهد کاهش علائم و درد دوران پریود هستند.

یک لحظه صبر کنید. پاراگراف بالا احتمال دارد این تصور را در بین خانم ها ایجاد کند که اگر ورزش های سنگین و طولانی مدت انجام دهند، حتماً در دوران پریود درد و علائم کمتری را تجربه می کنند. باید بگوییم اصلاً شما نیازی نیست ورزش های طولانی مدت و سنگین انجام دهید، شما می توانید حتی با ورزش ساده ای مثل پیاده روی از مزایای ورزش در دوران پریود بهره مند شوید.

ورزش در دوران پریودمزایای ورزش در دوران پریود

ورزش در دوران پریود می تواند تأثیر زیادی در خلق و خوی شما داشته باشد. شما با انجام ورزش شاهد کاهش خستگی و دردهای استخوانی هستید.

فقط یک اتفاق طبیعی که شاید شما آن را جزء معایب ورزش در دوران پریود بدانید. ورزش جریان خون را در بدن افزایش می دهد و سبب می شود خون سریعتر از رحم خانم ها خروج کند.

حتماً بخوانید: در روزهای پریودی توجه بیشتری به تغذیه خود کنید

تمرینات کششی انجام دهید

اگر احساس می کنید عضلات بدنتان در دوران قاعدگی سفت شده و تنش دارد، سعی کنید تمرینات کششی سبکی مثل تای چی، پیلاتس و یوگا انجام دهید تا شرایط بدنتان بهبود یابد.

حتماً بخوانید: با سندرم پی ام اس (PMS) آشنا شوید تا خانم ها بهتر را درک کنید

آب بنوشید

کم آبی بدن در دوران پریود می تواند احتمال بروز نفخ و یبوست را افزایش دهد. اگر شما به اندازه کافی آب بنوشید، می توانید تا حد زیادی از عوارض جانبی ناخوشایند بکاهید. پس هنگام ورزش سعی کنید هر یک ربع یکبار به اندازه ۳۰۰ میلی لیتر آب مصرف کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }