نشانه های خرابی ترمز خودرو چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

نشانه های خرابی ترمز خودرو

عادات رانندگی اشتباه، کیفیت نامرغوب قطعات، تغییر آب و هوا و … همه ی اینها دلیلی می شوند که سیستم ترمز خودروی ما با مشکل مواجه شود. در ادامه ما به مواردی اشاره کرده ایم که خبر از خرابی ترمز خودرو می دهد.

نشانه های خرابی ترمز خودروصدای سوت هنگام ترمز گرفتن

اولین نشانه خرابی ترمز خودرو که همه ی شما با آن آشنایی دارید، شنیدن صدای سوت هنگام ترمز گرفتن است. شنیدن این صدا هنگام ترمز گرفتن به دو دلیل اتفاق میفتد.

اولین دلیل به خاطر تعویض لنت ها است. معمولاً شما بعد از تعویض لنت های خودرو تا ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش شاهد صدای سوت لنت ها هستید. این جریان بیشتر به دلیل بی کیفیتی لنت ها یا خش روی دیسک ها اتفاق میفتد.

دومین دلیل شنیدن صدای سوت تمام شدن لنت ها است. شما در این مواقع بهتر است هر چه سریع برای تعویض لنت اقدام کنید تا از خش افتادن روی دیسک ها جلوگیری کنید.

حتماً بخوانید: احتمال آتش گرفتن خودروهای هیوندای و کیا شما بسیار زیاد است

فشار آوردن بیش از حد به پدال

اگر شما برای توقف خودرو مجبور هستید تا ته به پدال ترمز فشار وارد کنید، به احتمال زیاد سطح روغن ترمز در پمپ هیدرولیک کاهش پیدا کرده است.

نشانه های خرابی ترمز خودرولرزش پدال ترمز

زمانی که دیسک های ترمز تاپ برمی دارند، پدال ترمز زیر پای راننده به لرزش درمی آید.

حتماً بخوانید: اگر گیربکس خودروی شما دوکلاچه است، حتماً به این موارد توجه کنید

انحراف خودرو

اگر هنگام ترمز گرفتن کنترل خودرو از دست شما خارج و به سمتی منحرف می شود، به احتمال زیاد سیستم ترمز و لنت های شما با مشکل مواجه شده است.

سفت شدن پدال ترمز

زمانی که بوستر ترمز خراب می شود، پدال ترمز زیر پای راننده سفت می شود. هر زمان متوجه این موضوع شدید، حتماً به تعمیرگاه برای رفع ایراد مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }