مازراتی گریکاله؛ دومین کراس اوور نیزه داران ایتالیاییزمان مطالعه : ۴ دقیقه

مازراتی گریکاله

این روزها خودروسازان معروف دنیا در کنار تولید خودروهای سوپراسپرت برای سودآوری بیشتر به سمت تولید خودروهای کراس اوور رفته اند. لامبورگینی اوروس، آستون مارتین DBX، بنتلی بنتایگا و … مثال های خوبی هستند که منظور ما را از سودآوری بیشتر به شما برسانند.

اینبار بعد از لوانته، مازراتی به سراغ گریکاله، دومین محصول کراس اوور خود رفته است. در واقع مازراتی کراس اووری تولید کرده که از نظر ابعادی کمی کوچک تر از لوانته است. این خودرو قصد دارد پورشه ماکان، جگوار F-Pace و بی ام و X3 را به چالش بکشد و رقیب ایتالیایی خوبی برای آن ها شود.

مازراتی گریکاله

حتماً بخوانید: مازراتی لوانته؛ اولین کراس اوور نیزه دارها

طراحی ظاهری مازراتی گریکاله

با اولین نگاه، اولین چیزی که به ذهن بیننده رجوع می کند، شباهت گریکاله به فورد پوما است. این اولین نگاه ها و ذهنیت ها همیشه در اکثر خودروهای جهان بوده، پس موضوع زیاد جالبی به نظر نمی رسد که ما بخواهیم در مورد آن توضیح دهیم.

در نمای جلویی همانند گذشته جلوپنجره معروف مازراتی که علامت سه نیزه روی آن نصب شده، جلب توجه می کند. سبک طراحی چراغ ها هم بیشتر دارد خبر از آینده چراغ های جدید مازراتی می دهد. البته به احتمال زیاد این نوع طراحی با نقدهای منفی زیادی مواجه خواهد شود.

در نمای جانبی آب شش های روی گلگیر جلو و نشان سه شاخ نیزه در ستون C خبر حفظ اصالت مازراتی را می دهد. طراحی نمای جانبی شباهت زیادی به لوانته دارد و می شود گفت هر دو خودرو از یک زبان طراحی پیروی کرده اند.

در نمای عقب خودرو هم چراغ های باریک بومرنگ و حفظ یک هماهنگی خوب بین اجزای سپر، صندوق، اسپویلر و دیفیوزر می تواند حس خوشایندی را در نگاه بیننده ها رقم بزند.

مازراتی گریکالهموتور

قبل گفتن مشخصات قلب تپنده این خودرو بهتر است ابتدا شما با نسخه های موجود این گریکاله آشنا شوید. مازراتی گریکاله با سه نسخه GT، مودنا و تروفئو رونمایی شده است. البته قرار است در آینده از نسخه تمام الکتریکی فولگوره هم رونمایی شود.

با نسخه GT شروع می کنیم که نسخه پایه این خودرو است. گریکاله GT از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی بهره می برد که توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نسخه می تواند صفر تا صد را در زمان ۵.۶ ثانیه طی کند.

نسخه مودنا که کمی از نسخه GT قوی تر است، از همان موتوری که در GT استفاده شده بهره می برد و گشتاور یکسانی را تولید می کند. البته این نسخه ۳۰ اسب بخار بیشتر قدرت تولید می کند و صفر تا صد را در زمان ۵.۴ ثانیه طی می کند.

حتماً بخوانید: پورشه کاین توربو GT را به عنوان یک سوپر کراس اوور می شناسند

به قوی ترین و جذاب ترین نسخه می رسیم. مازراتی گریکاله تروفئو که از موتور برادر خود مازراتی MC20 استفاده کرده است. تروفئو از یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو بهره می برد که توانایی تولید ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و می تواند صفر تا صد را در زمان ۳.۸ ثانیه طی کند.

تمامی نسخه ها قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF به چهار چرخ خود منتقل می کنند. البته نسخه تروفئو به سیستم دیفرانسیل عقب لغزش محدود الکترونیکی مجهز است. جالب است بدانید فاصله عرضی نسخه های مودنا و تروفئو ۳۴ میلی متر بیشتر از نسخه GT است.

تروفئو به سیستم تعلیق بادی مجهز است که می تواند در حالت رانندگی آفرود ۳۰ میلی متر ارتفاع خود را افزایش و در زمان پارک کردن ۳۰ میلی متر ارتفاع خود را کاهش دهد. البته شما می توانید این آپشن را روی دو نسخه دیگر هم سفارش دهید.

مازراتی گریکاله

حتماً بخوانید: آستون مارتین DBX 707؛ رقیبی بزرگ برای سوپر کراس اوورها

کابین

دیگر خبری از یک طراحی کلاسیک و کهنه نیست. انگاری مازراتی قصد رقابت بسیار جدی را با رقبای خود دارد. شما در کابین این خودرو شاهد چهار نمایشگر هستید که هر کدام برای خود کاری را انجام می دهند. راحت تر بگوییم مازراتی برای جایگزین تمام دکمه ها و کنترل های فیزیکی یک مانیتور گذاشته است و دیگر خبری از دکمه های فیریکی روی کنسول مرکزی نیست. مازراتی حتی به ساعت معروف خود هم رحم نکرده و به جای آن یک نمایشگر گذاشته که علاوه ساعت، قطب نما و G سنج را هم نشان می دهد.

در بخش سیستم صوتی یا بهتر است بگوییم سالن کنسرت، مازراتی ۲۱ بلندگوی ۱۲۰۰ واتی سه بعدی در کابین گذاشته است. به نظر شما شنیدن موسیقی در کابین این خودرو چه حس و حالی دارد؟

مازراتی گریکاله
ارزش خرید

اگر شما قصد خرید نسخه GT گریکاله را دارید باید ۶۳۵۰۰ دلار هزینه کنید. اگر هم دوست دارید نسخه لیمیتد ادیشن مودنا را خریداری کنید باید حدود ۷۸ هزار دلار هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }