چگونه از عطر خود نگهداری کنیم تا عمر آن بیشتر شود؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

نگهداری از عطر

به محض اینکه شما عطر را از جعبه آن خارج می کنید و اولین اسپری را می زنید، انقضاء عطر شما شروع می شود. متوجه شده اید بعضی از عطرهای شما دیگر آن بوی اولیه را ندارد و جذابیت خود را از دست داده است. عطر با گذشت زمان رقیق و عمر آن کوتاه می شود. حال اگر شما شیوه نگهداری صحیح از عطر را یاد نگرفته باشید، طول عمر عطر خود را کاهش می دهید و بعد از مدتی کوتاه شاهد هیچ شباهت بویی بین روزهای اول و ماه های آتی نیستید.

نگهداری از عطرعطر خود را باز نکنید

اگر قصد ندارید فعل حاضر از عطری که خریدید استفاده کنید، بسته آن را به صورت پلمپ نگه دارید و آن را باز نکنید. در واقع تاریخ انقضاء عطر از زمانی شروع می شود که شما آن را از پلمپ خارج کرده اید و با اولین اسپری، هوا وارد شده سبب اکسید شدن آن می شود.

حتماً بخوانید: اگر قصد خرید یک عطر اصل را دارید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید

عطر را دور از نور نگه دارید

نور زمانی که از شیشه عطر عبور می کند در ساختار آن تغییراتی ایجاد می کند. بهتر است عطر خود را داخل جعبه خود یا آن را در مکانی تاریک و دور از نورهای مصنوعی و طبیعی نگه دارید.

بهتر است بدانید جعبه های عطر به طور دقیق برای حفظ اکسیر عطر طراحی می شوند. پس افرادی که عطرهای خود را داخل جعبه نگهداری می کنند باعث افزایش طول عمر عطر خود می شوند.

نگهداری از عطردر حمام و سرویس نگذارید

رطوبت باعث ایجاد واکنش های شیمیایی ناخواسته در عطر می شود و بر عمر و کیفیت آن تأثیر می گذارد. برای همین به هیچ عنوان عطرهای خود را در فضاهای مرطوب مثل سرویس بهداشتی و حمام نگه ندارید.

حتماً بخوانید: در فصول سرد چه عطری بزنیم؟ + عطرهای مخصوص فصل پاییز و زمستان

از اکسیداسیون جلوگیری کنید

یک عادت اشتباه که بسیاری به دلیل تصوری اشتباه مرتکب آن می شوند، تکان دادن عطر قبل از اسپری کردن است. این کار نه تنها بر میزان بوی عطر شما تأثیری ندارد، بلکه حباب های تشکیل شده هنگام تکان دادن، می تواند سبب اکسیداسیون عطر شما شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }