علت یبوست در دوران بارداری چیست و چگونه می توانیم از آن پیشگیری کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

یبوست در دوران بارداری

یکی از مشکلاتی رایج در طول دوران بارداری که اکثر خانم ها دچار آن می شوند، یبوست است. محققان می گویند در دوران بارداری ترشح هورمون پروژسترون افزایش می یابد و سبب کند شدن حرکت ماهیچه های صاف کل بدن مثل روده می شود.

زمانی که شما مواد غذایی مصرف می کنید غذا به آرامی از روده عبور می کند و طی زمان که رحم شما بزرگ تر می شود، فشار بیشتری به روده تحمیل می شود و مشکل یبوست در دوران بارداری بیشتر احساس می شود.

در ادامه ما به روش های پیشگیری از یبوست در دوران بارداری اشاره کرده ایم؛ اما اگر روش های زیر مشکل شما را حل نکرد، بهتر است از پزشک خود در مورد مصرف نرم کننده مدفوع و مکمل های فیبری مشورت کنید.

یبوست در دوران بارداریمصرف آب خود را افزایش دهید

به اندازه کافی آب بنوشید. آنقدر آب بنوشید که ادرار شما شفاف شود. حتماً برای تأمین آب مورد نیاز بدنتان از آب میوه های کامل و طبیعی استفاده کنید تا مشکل یبوست شما رفع شود.

البته توجه داشته باشید مصرف بیش از حد نیاز آب در طول بارداری می تواند سبب تورم پاهای شما شود.

غذاهای فیبردار بخورید

مصرف مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند، مثل برنج قهوه ای، سبزیجات، میوه های تازه و غلات کامل و نان می تواند کمک خوبی در رفع یبوست در دوران بارداری کند.

بعد از غذا خوردن به دستشویی بروید

معمولاً شکم شما بعد از صرف وعده های غذایی فعال تر می شود، بنابراین بهترین زمان دستشویی رفتن می تواند بعد از غذا خوردن باشد. سعی کنید تا قبل از اینکه ضرورت و فشار شما را راهی سرویس بهداشتی کند، خودتان بروید.

یبوست در دوران بارداریورزش کنید

ورزش را به هیچ عنوان ترک نکنید و به طور منظم ورزش کنید. ورزش هایی مثل شنا و یوگا می تواند مشکل شما را تا حدی کمرنگ کند و به گردش خون در بدن شما را بهبود ببخشد.

مصرف مکمل ها با آهن کمتر

اگر مشکل کم خونی ندارید، از پزشک خود مشورت کنید تا از مولتی ویتامین هایی با دز کمتر آهن استفاده کنید.

سبوس بخورید

هنگام صبح چند قاشق چای خوری سبوس گندم فرآوری نشده به صبحانه خود اضافه کنید و همراه آن یک لیوان آب بنوشید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }