عفونت ادراری با چه نشانه هایی ما را آزار می دهید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

عفونت ادراری

هرگاه یکی از بخش های دستگاه ادراری (مثانه، میزراه، کلیه و میزنای) دچار عفونت شود، می گویند فرد دچار عفونت ادراری شده است. این نوع عفونت در اکثر مواقع بخش تحتانی دستگاه ادراری یعنی مثانه و میزراه را درگیر خود می کند.

عفونت ادراری در بیشتر مواقع خطرناک نیست؛ اما اگر عفونت به کلیه ها گسترش پیدا کند، فرد دچار آن در معرض خطر قرار می گیرد. بهتر است بدانید خانم ها به دلیل اینکه طول مجاری ادراری کوتاه تری نسبت به آقایان دارند، بیشتر در معرض عفونت ادراری قرار می گیرند.

نشانه های عفونت ادراری

ادرار مکرر؛ اما با حجم کم، ادرار به رنگ صورتی یا قرمز، سوزش شدید هنگام ادرار، ادرار با بوی بسیار شدید، کدری رنگ ادرار و در آخر احساس نیاز به ادرار کردن از نشانه های این بیماری عفونی می باشد.

عفونت ادراریدرمان عفونت ادراری

اکثر عفونت های ادراری ناشی از عفونت های باکتری است. پس رایج ترین راه درمان مصرف آنتی بیوتیک می باشد. اما بایستی توجه کنید که شما نمی توانید به طور خودسرانه از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

در صورت مشاهده کردن نشانه های عفونت ادراری حتماً با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید و از خود درمانی به شدت بپرهیزید. بهتر است بدانید که اگر شما پاسخ مناسب درمانی به این نوع عفونت ندهید، امکان دارد کلیه های شما عفونت کند و عفونت وارد خون شما شود.

حتماً بخوانید: تخمدان پلی کیستیک؛ بیماری که بسیاری از خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند

به این موارد توجه کنید

شما بایستی برای درمان و سلامت خود مقدار مصرفی آب خود را در طی شبانه روز بالا ببرید و از کمپرس آب گرم در جهت درمان بیماری خود استفاده کنید. توجه کنید که در طول درمان نباید از نوشیدنی های محرک مثانه استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }