قهوه فوری بخوریم بهتره یا قهوه دمی؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

قهوه فوری بخوریم یا قهوه دمی

قبل از شروع مطلب بریم ببینیم فرق این دو قهوه در چیست؟ البته قهوه فوری و قهوه دمی باهم یک شباهت دارند و آن چیزی نیست جز، راحت تهیه شدن آن ها.

شما برای تهیه قهوه دمی احتیاج به پودر مخصوص قهوه و یک فیلتر مخصوص دارید. شما با گذاشتن فیلتر در لیوان خود و ریختن قهوه در آن و سپس با اضافه کردن آب جوش قهوه تان حاضر می شود.

قهوه فوری همان قهوه ای است که در ایران مشهور به نام نسکافه می باشد. این نوع قهوه فرآورده شده است و برای تهیه آن تنها بایستی دانه های قهوه را با آب جوش ترکیب کنید. البته اگر قصد تهیه این قهوه را دارید، قبل از اضافه کردن آب جوش می توانید برای خوش طعم کردن قهوه دانه های خود را با مقدار کمی آب سرد ترکیب کنید.

قهوه فوری بخوریم یا قهوه دمی

قهوه فوری کالری بیشتری داره یا قهوه دمی؟

اگر به کافئین حساسیت دارید یا اصلاً دوست دارید هنگام مصرف قهوه کافئین کمتری جذب کنید، قهوه فوری بهتر از قهوه دمی است. یک فنجان قهوه دمی حدود ۷۰ تا ۱۴۰ میلی گرم کافئین دارد، اما یک فنجان قهوه فوری حدود ۳۰ تا ۹۰ میلی گرم کافئین دارد.

حتماً بخوانید: طرز تهیه قهوه موکا بسیار ساده هست، آیا دوست دارید یاد بگیرید؟

کدامیک مواد افزودنی دارند؟

همانطور که می دانید قهوه طبیعی کالری بسیاری پایینی دارد و در ترکیب خود به هیچ عنوان شکر ندارد و برای افراد دیباتی بسیار مفید است. اگر به دنبال مصرف چنین قهوه ای هستید، باید دور قهوه فوری خط بکشید، زیرا قهوه فوری در ترکیب خود مواد افزودنی، شکر و خامه دارد.

حتماً بخوانید: بهترین زمان مصرف قهوه چه موقع است؟

قهوه فوری نخورید

شاید قهوه فوری آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به قهوه های معمولی داشته باشد؛ اما قهوه فوری آکریل آمید بیشتری نسبت به قهوه های معمولی دارد. آکریل آمید یک فرآورده جانبی طبیعی است که هنگام برشته کردن دانه های قهوه حاصل می شود. این ماده سرطان زا است، برای همین قهوه فوری نمی تواند نوشیدنی خوبی برای شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }