چه کارهایی می تواند در کنترل رفلاکس معده به ما کمک کند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کنترل رفلاکس معده

زمانی که اسید معده به ابتدای مری بریزد، می گوییم رفلاکس معده اتفاق افتاد است. در واقع بین مری و معده دریچه ای ماهیچه ای وجود دارد که به طور طبیعی مانع از رفلاکس معده می شود. عواملی چون سرفه های مزمن، اضافه وزن، بعضی از داروها و … می تواند سبب شل شدن این ماهیچه شود و افراد را به رفلاکس معده دچار کند.

کنترل رفلاکس معدهورزش برای اسید معده

از عواملی که سبب بروز رفلاکس معده می شود، اضافه وزن هست. ورزش های هوازی و روزانه می تواند شما را در داشتن تناسب اندام کمک زیادی کند. به این موضوع هم توجه کنید که شما برای متناسب شدن وزنتان نیازی نیست حتماً به باشگاه بروید؛ می توانید با پیاده روی روزانه به کاهش وزن خود کمک کنید. جالب است بدانید کالری سوزی پیاده روی بیشتر از ورزش کردن در باشگاه ها است.

حتماً بخوانید: آیا از فواید پیاده روی اطلاع دارید؟ آیا می دانید که پیاده روی بهتر از بدنسازی است؟

دراز کشیدن بعد از خوردن غذا

از عوامل تشدید علائم رفلاکس معده، دراز کشیدن بعد از خوردن غذا است. هیچ زمان با معده پر دراز نکشید و از مصرف غذاهای سنگین و چرب تا حداقل ۳ ساعت قبل از خواب پرهیز کنید.

کنترل رفلاکس معدهجویدن آدامس

بزاق دهان شما اسید معده را رقیق می کند و از دچار شدن به رفلاکس معده پیشگیری می کند. آدامس بهانه ی خوبی برای ترشح بیشتر بزاق است. البته آدامس فواید دیگری هم دارد!

سیگار، قلیان و … کنار بگذارید

از مهمترین علل رفلاکس معده مصرف دخانیات است. شاید باورتان نشود، اگر شما مصرف دخانیات را کنار بگذارید، ممکن است برای همیشه مشکل شما حل شود.

رعایت رژیم غذایی

مصرف مواد غذایی چون مرکبات، شکلات، سس کچاپ، نوشیدنی های گازدار و حاوی کافئین، پیاز، غذاهای چرب، سیر، غذاهای سرخ شده، غذاهای تند، نعناع و … می تواند رفلاکس معده را تحریک کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }