آیا استفاده از قرص اورژانسی روش مناسبی برای پیشگیری از بارداری است؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

قرص اورژانسی

بیایید یک تعریف خلاصه از این قرص داشته باشیم. قرص اورژانسی یک هورمون پروژسترون است. این قرص از تخمک گذاری در طول بارداری جلوگیری می کند و با غلیظ کردن و سفت کردن مایع واژینال مانع از رسیدن اسپرم به تخمک جهت لقاح می شود. این قرص با پوشاندن دیواره های رحم مانع از تکمیل مراحل لقاح و جنین می شود.

آیا استفاده از قرص بارداری روش مناسبی برای پیشگیری از بارداری است؟زمان مناسب استفاده از قرص اورژانسی

زمان استفاده از این قرص بعد از یک رابطه جنسی محافظت نشده بسیار حائز اهمیت است. استفاده زودتر از این قرص برای پیشگیری از بارداری می تواند بسیار مهم باشد. شما تنها ۷۲ ساعت زمان دارید برای پیشگیری از بارداری از قرص اورژانسی استفاده کنید، به این موضوع هم توجه کنید که تأثیر استفاده از این قرص در ۲۴ ساعت اولیه بسیار بیشتر است. پس هر چه تأخیر در استفاده می تواند احتمال بارداری را بیشتر کند. بهتر است بگوییم اگر با تأخیر از این قرص استفاده کنید، شاهد تأثیر چندان زیادی نخواهید بود.

حتماً بخوانید: در روزهای پریودی توجه بیشتری به تغذیه خود کنید

آیا استفاده از قرص بارداری روش مناسبی برای پیشگیری از بارداری است؟

متخصصین تأکید دارند که استفاده از قرص برای پیشگیری از بارداری اصلاً روش مناسبی نیست. استفاده مکرر از این قرص تأثیر زیادی در پیشگیری از بارداری ندارد و شما مجاز نیستید که در سال بیش از ۲ بار از این قرص استفاده کنید. بهتر است برای پیشگیری روش دیگری را انتخاب کنید.

قرص اورژانسیمضرات قرض اورژانسی

سرگیجه و سردرد، حالت تهوع، درد شکم، حالت استفراغ، کهیر، درد پستان ها، درد قاعدگی، حالت اسهال، درد رحمی، خستگی و حساسیت از مضرات قرض اورژانسی است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }