آستون مارتین DBX 707؛ رقیبی بزرگ برای سوپر کراس اوورهازمان مطالعه : ۲ دقیقه

آستون مارتین DBX 707

روزهایی را پشت سر می گذاریم که اکثر خودروسازان بزرگ دنیا به دنبال تولید سوپر کراس اوور هستند. بنتلی، رینجروور، لامبورگینی، مرسدس بنز، بی ام و، پورشه، فراری و … نام های کمپانی هایی هستند که این روزها برای رقابت روی آسفالت دست به هر کاری می زنند.

چند وقت پیش بود که پورشه با محصول کاین توربو GT خود را بعد از لامبورگینی اوروس به عنوان قوی کراس اوور دنیا معرفی کرد؛ اما کمپانی AMG مرسدس با پیشرانه ای که در اختیار آستون مارتین قرار داده، می خواهد عنوان کسب شده را از پورشه بگیرد. البته هیچ بعید نیست که آستون به فکر کسب رتبه اول باشد و رقیب خود یعنی اوروس را کنار بزند.

آستون مارتین DBX 707موتور و سواری

DBX 707 از یک موتور هشت سیلندر توئین توربو که ساخت مرسدس هست، بهره می برد و توانایی تولید ۶۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. آن طرف قضیه هم کاین توربو GT با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور وایستاده است. البته اوروس هم با ۱۰ اسب بخار بیشتر از کاین رتبه اول را از موتور ترند کسب کرده است.

دنیای خودرو، دنیای عجیبی شده یک روز آلمانی ها برگ برنده را نزد خود نگه می دارند، یک روز انگلیسی ها. البته فراموش نشود که انگلیسی ها به کمک آلمانی ها برگ برنده را کسب می کنند. بگذریم …

حتماً بخوانید: پورشه کاین توربو GT را به عنوان یک سوپر کراس اوور می شناسند

فعل حاضر آستون مارتین DBX 707 به عنوان رده بالاترین شاسی بلند کمپانی آستون شناخته می شود.

سیستم تعلیق و فرمان هم در این نسخه به طور مجدد تنظیم شده تا خودرو از نظر هندلینگ و فرمان پذیری بهترین سواری را به راننده خود بدهد. به طور خلاصه بگوییم تمام هدف مهندسین آستون مارتین این بوده است که یک کنترل پذیری ۱۰۰ درصد را به راننده خود بدهند.

آستون مارتین DBX 707

حتماً بخوانید: بررسی رنجروور اسپرت اس وی آر + مشخصات فنی range rover sport svr

طراحی ظاهری

DBX 707 در بخش طراحی ظاهری زیاد با نسخه ی پایه تفاوتی آشکاری ندارد. جلوپنجره بزرگتر، خروجی های هوا در قسمت سپر عقب، چهار خروجی اگزوز در قسمت دیفیوزر و رینگ های ۲۳ اینچی از تفاوت های نسخه پایه با DBX 707 است. می شود گفت تفاوت های به وجود آمده در اجزاء و قطعات مثل ترمزهای سرامیک کربنی فقط در جهت ارتقاء خودرو نسبت به نسخه های پایه بوده است.

آستون مارتین DBX 707خرید DBX 707

کار خریداران خودروهای سوپر کراس اوور کمی سخت شده است، زیرا شما با هزینه ای حدود ۱۹۰ هزار پوند می توانید در انتخاب های خود خودروهای جذابی چون بنتلی بنتایگا اسپید، لامبورگینی اوروس، پورشه کاین توربو GT و رینجروور اسپرت اس وی ار قرار دهید. انتخاب با شماست، آیا آستون مارتین DBX 707 می تواند عنوان قوی ترین کراس اوور دنیا را نزد خود نگه دارد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }