در روزهای پریودی توجه بیشتری به تغذیه خود کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تغذیه صحیح در روزهای پریودی

همه ی خانم ها در دوران پریودی روزهای سختی را پشت سر می گذارند. در این ایام تغذیه هایی که درد و حالت تهوع آن ها را تسکین می بخشد، می تواند بهترین گزینه برای وعده های غذایی باشد. به طور مثال همین زنجبیل که در فصول سرد سال می توانید به طور خام در فروشگاه ها تهیه کنید، بهترین تسکین دهنده درد در روزهای اول پریودی است.

تغذیه صحیح در روزهای پریودی
تغذیه صحیح در روزهای پریودی

مصرف شکر را کم کنید

بعضی از خانم ها در دوران پریودی مضطرب می شوند و احساس افسردگی و مودی بودن آن ها را آزار می دهد. اگر از این موضوع در دوران پریودی خود شکایت دارید، بهترین کار، کمتر مصرف کردن مواد قندی است. سعی کنید حد متعادل مصرف این نوع مواد غذایی را رعایت کنید، زیرا مصرف زیاد مواد قندی سبب بالا رفتن و بعد افت سریع قند خون می شود و سبب می شود شما با مشکلات گفته شده در ابتدای پاراگراف دسته و پنجه نرم کنید.

حتماً بخوانید: تخمدان پلی کیستیک؛ بیماری که بسیاری از خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند

آهن بدنتان را بالا ببرید

حتماً در این دوران از مواد غذایی سرشار از آهن استفاده کنید. خوردن مواد غذایی چون اسفناج، عدس، لوبیا، مرغ، ماهی، کلم و … می تواند شما را در تأمین آهن مورد نیاز بدنتان در دوران پریودی کمک زیادی کند.

تغذیه صحیح در روزهای پریودی
تغذیه صحیح در روزهای پریودی

دمنوش زنجبیل

بهترین خوراکی که شما می توانید برای کاهش درد روزهای اول پریودی مصرف کنید، دمنوش زنجبیل است. این دمنوش برای کاهش حالت تهوع و تسکین دردهای عضلانی بهترین گزینه برای خانم ها است. برای تهیه این دمنوش کافی است شما به اندازه یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را بجوشانید و بعد از اینکه از صافی گذراندید، می توانید با اضافه کردن عسل دمنوش به دست آمده را میل فرمایید.

توجه کنید مصرف بیش از ۴ گرم (کمتر از یک قاشق غذاخوری) زنجبیل در روز ممنوع است.

حتماً بخوانید: شاید با خواندن این مطلب هر روز زنجبیل بخورید

گوشت قرمز کمتر بخورید

شاید پیش خودتان بگویید که گوشت قرمز سرشار از آهن است؛ اما زیاده روی در مصرف آن در روزهای پریودی می تواند دل درد شما را بیشتر کند.

در گوشت قرمز ماده ای به نام پروستاگلاندین که به طور طبیعی در بدن هم وجود دارد باعث انقباض دیواره رحم می شود، اما سطح بالای آن سبب بیشتر شدن دل درد شما می شود.

زرد چوبه

خاصیت ضدالتهابی زردچوبه می تواند در تسکین دردهای شما کمک شایانی کند. می توانید از این ادویه پرخاصیت روی سبزیجات، برنج، سوپ و … استفاده کنید. البته مصرف چای زردچوبه هم می تواند گزینه خوبی برای تسکین دردهای شما باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }