از مراقبت های پوستی در دوران بارداری چه اطلاعاتی دارید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

مراقبت از پوست در دوران بارداری

سه ماهه اول و دوم بارداری می تواند، داشتن پوستی زیبا و عاری از جوش برای خانم ها کمی سخت باشد. علت این جوش و آکنه ها را بیشتر می توان به تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد، دانست؛ اما راه حل چیست و چگونه می توانیم صورت زیبایی در این دوران داشته باشیم؟

مراقبت از پوست در دوران بارداری
مراقبت از پوست در دوران بارداری

شستشوی موهای سر

از مواردی که سبب می شود صورت شما دچار جوش و آکنه شود، موهای کثیف و چربی است که با صورت شما تماس پیدا می کنند. سعی کنید در این دوران به نظافت موهای خود اهمیت دهید و اگر موهای چربی دارید بیشتر باید به این موضوع توجه کنید.

حتماً بخوانید: چربی موی سر را می شود اینگونه کنترل و درمان کرد

ترکاندن جوش ممنوع

هیچ زمان به جوش های خود دست نزنید و از ترکاندن آن ها به شدت پرهیز کنید، زیرا این کار جز تحریک و ماندن جای زخم بر روی صورت شما هیچ منفعت دیگری ندارد.

حتماً بخوانید: ترکاندن جوش یا ترکاندن زیبایی صورت

از استرس دوری کنید

اضطراب و استرس خود دلیل خوبی برای جوش زدن است. سعی کنید در طی شبانه روز در فضای آرام و بدون تنش زندگی کنید و به استراحت خود در این دوران بسیار اهمیت دهید.

حتماً بخوانید: علت اختلال خواب در دوران بارداری چیست؟

استفاده از لوازم آرایشی مناسب

قبل از هر چیز، حتماً قبل از رفتن به رختخواب خود برای استراحت شبانه صورت خود را بشویید.

می رسیم به جایی که شما می خواهید آرایش کنید. در این زمان ها باید محصولاتی را خریداری کنید که روی آن ها برچسب فاقد چربی، غیر آکنه (non-acnegenic) و غیر کومدون زا (non-comedongenic) زده شده است. البته شما مجاز نیستید که در دوران بارداری از هر محصول آرایشی استفاده کنید. این مطلب می تواند در این مورد کمک خوبی به شما کند.

مراقبت از پوست در دوران بارداری
مراقبت از پوست در دوران بارداری

بدن خود را هیدراته نگه دارید

نوشیدن آب به اندازه کافی در دوران بارداری می تواند شما را تا حد زیادی از آکنه و جوش در امان نگه دارد. البته توجه کنید که مصرف بیش از حد مجاز آب در روز می تواند شما را دچار تورم پا و ساق پا کند. در آخر هم برای مراقبت از پوست در دوران بارداری نوشیدنی های گازدار و کافئین دار را از سبد غذایی خود حذف کنید.

حتماً بخوانید: ورم پا و ساق پا در دوران بارداری علت دارد

نظافت روبالشی

روبالشی کثیف و آلوده خود دلیلی می شود برای جوش و آکنه صورت شما. نظافت روبالشی و تعویض زود به زود آن می تواند شما را تا حد زیادی از زدن جوش در امان نگه دارد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }