پورشه کاین توربو GT را به عنوان یک سوپر کراس اوور می شناسندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

پورشه کاین توربو GT

به ۱۵ سال قبل برمی گردیم، روزهایی که هنوز کراس اوورهای دنیا طعم قدرت و پرفرومنس را به خوبی نچشیده بودند. پورشه در سال ۲۰۰۳ این مزه جذاب را با محصول کاین خود به زبان های دوستداران خودروهای اسپرت تقدیم کرد. اما با گذر زمان و ورود خودروسازان مطرح به تولید کراس اوورهای پرفرمنس، کمی پورشه کاین از دیدها کنار رفت و مردم شاهد این بودند که محصولاتی چون لامبورگینی اوروس، آستون مارتین دی بی ایکس، بنتلی بنتایگا و … دارند با قدرت و زیبایی خود چشم نوازی می کنند.

به سال ۲۰۲۲ میاییم، سالی که پورشه دوباره همه نگاه ها را به خود جلب کرد. در واقع پورشه با کاین توربو GT آمده تا بازار خودروهای کراس اوور لوکس و قدرتی را به هم بزند و تمام دوستداران پرفورمنس را تشنه ی خرید محصول جذاب خود کند.

پورشه کاین توربو GT

حتماً بخوانید: پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS؛ آخرین خودروی موتور وسط پورشه

طراحی ظاهری

خیلی سخت می شود کاین توربو کوپه را با کاین توربو GT از هم تشخیص داد. البته این موضوع فقط در محصول کاین نیست که اتفاق می افتد، بلکه در دیگر محصول ها مثل ۹۱۱ و باکستر هم این اتفاق می افتد. کاری با این موضوعات نداریم، تفاوت این دو نسخه از پورشه کاین را می شود در سقف مشکی طرح فیبر کربن، اسپولرهای روی سقف و صندوق و در آخر ورودی های بزرگ شده هوا در نمای جلوی خودرو مشاهده کرد. البته که در بعضی از نسخه ها رینگ های طلایی رنگ این خودرو سبب جذابیت بسیار زیادی شده است.

پورشه کاین توربو GT

حتماً بخوانید: بررسی رنجروور اسپرت اس وی آر + مشخصات فنی range rover sport svr

موتور

در زمان بررسی این نوع خودروها بیشتر توجه نقد کنندگان به موتور و پیشرانه است. این خودرو از یک پلتفرم و پیشرانه مشترک با لامبورگینی اوروس بهره می برد. از همین جمله می شود گفت ما سوپر کراس اووری سر و کار داریم که اکثر خودروهای اسپرت را به چالش کشیده است. توربو GT از یک موتور ۴ لیتری هشت سیلندر توئین توربوشارژ بهره می برد که توانایی تولید ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور تنها ۱۰ اسب بخار کمتر از موتور لامبورگینی اوروس قدرت تولید می کند و گشتاوری برابر را به هر دو رقیب می دهد. این اشتوتگارتی چهار چرخ محرک با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خود می تواند صفر تا صد را در مدت ۳.۰۲ ثانیه طی کند.

سیستم کنترل گشتاور برداری با ترکیب سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب می تواند بهترین سواری ممکن را به شما در دورها بدهد و این اطمینان را به شما می دهد که هیچ زمان نگران این نباشید که فرمان پذیری و ترمزها پشت شما را خالی کنند.

پورشه کاین توربو GT

حتماً بخوانید: مرسدس بنز EQG؛ یک خودروی برقی در قالب مکعب عشق بنز

خرید پورشه کاین توربو GT

شما برای خرید این اشتوتگارتی ۲ تنی به حدود ۲۱۰ هزار دلار پول احتیاج دارید. شاید پیش خود فکر کنید که شما با این هزینه می توانید خودروهایی چون بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و آستون مارتین DBX خریداری کنید. درسته؛ اما فراموش نکنید که شما آلمانی را خریداری می کنید که یک جنگنده واقعی روی آسفالت است و هنوز سری های M باواریایی ها و AMG مرسدس بنز نتوانسته اند خودرویی برای رقابت با این خودرو تولید کنند و تنها رقیب ایتالیایی آن اوروس هست که توانسته با این خودرو رقابت کند. راحت تر بگوییم شما دومین سوپر کراس اوور قدرتمند جهان را خریداری می کنید. البته که رقبای آلمانی پورشه هم بی کار نشسته اند و مطمئناً پاسخ  قاطعی به پورشه خواهند داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }