ماری جوانا چه اثرات منفی برای بدن ما دارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

اثرات ماری جوانا در بدن

دوپامین؛ ماده ای که با تحریک مغز در بدن ترشح و سبب اعتیاد شما به ماری جوانا می شود. متأسفانه این روزها با شنیدن اینکه فردی ماری جوانا مصرف می کنند زیاد متعجب نمی شویم. متأسفانه این روزها خیلی راحت در مورد اعتیاد به این ماده مخدر صحبت می شود. متأسفانه این روزها افراد در مقابل ما به راحتی از این ماده مخدر استفاده می کنند. متأسفانه این روزها … .

اختلال در بینایی

زمانی که شما ماری جوانا مصرف می کنید رگ های بدنتان گشاد می شود و این موضوع سبب قرمزی چشم های شما می شود؛ اما داستان به همین جا ختم نمی شود، بلکه در اثر کاهش فشار خون شما دچار اختلالات بینایی می شوید و برای چندین ساعت تاری دید را تجربه می کنید.

ماری جوانا سبب افزایش وزن می شود

در بعضی از افراد دیده شده که برای افزایش وزن راه ناسالمی به نام مصرف ماری جوانا را انتخاب می کنند. در واقع کشیدن ماری جوانا سبب افزایش اشتها می شود و افراد را ترغیب به مصرف بیشتر مواد غذایی می کند.

حتماً بخوانید: اگر این علائم را دارید احتمالاً به ماری جوانا اعتیاد پیدا کرده اید

سرطان ریه و آسم

ماری جوانا هم مانند دیگر تنباکوها مواد شیمیایی سمی مثل هیدروژن و آمونیاک را در دود خود ذخیره کرده است و سبب تحریک دستگاه تنفسی مصرف کنندگان شده است. افراد مصرف کننده این نوع مواد مخدر حتماً در زندگی خود عطسه، سرفه های مزمن و ترشح مخاط را تجربه می کنند و مطمئناً ریسک ابتلا به سرطان ریه را هم بالا می برند. بهتر است بدانید که این مواد سمی علائم بیماری هایی مثل آسم را تشدید می بخشند.

تضعیف سیستم ایمنی بدن

ماری جوانا سبب سرکوب و تضعیف سیستم ایمنی می شود و افراد مصرف کننده را در معرض ابتلا به بیماری های مختلفی قرار می دهد.

اختلالات مغزی

از دست دادن قدرت تحرک و تعادل و نداشتن توانایی در به خاطر سپردن اطلاعات و دچار شدن به حالت توهم از مشکلاتی است که افراد مصرف کننده با آن دست و پنجه نرم می کنند. بهتر است بدانید که شما با ترک این مواد به راحتی به روزهای پاک زندگی خود باز نمی گردید، بلکه شما بعد از ترک با علائمی چون کم اشتهایی، اختلالات خوابی و تحریک پذیری مواجه می شوید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }