چگونه از متورم شدن پاها در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

متورم شدن پاها در دوران بارداری

شاید فکر کنید در دوران بارداری فقط شکم خانم ها بزرگ می شود، اما بهتر است بدانید که خانم ها متورم شدن پاها را هم در این دروان تجربه می کنند. این تورم موقتی است و شما می توانید با رعایت نکاتی به ورم پاهای خود تسکین ببخشید.

متورم شدن پاها در دوران بارداریکمتر نمک بخورید

سعی کنید در این دوران کمتر نمک مصرف کنید تا از مصرف بیش از حد آب جلوگیری کنید. آب دلیل خوبی برای تورم و پف کردگی است و شما باید در این دوران به اندازه کافی آب بنوشید و از زیاده روی پرهیز کنید. رژیم های غذایی که در آن ها از میوه ها، گوشت بدون چربی، مواد غذایی پروتئین دار و سبزیجات تازه استفاده شده، می تواند مادران را در این دوران کمک زیادی کند.

حتماً بخوانید: علت اختلال خواب در دوران بارداری چیست؟

پاها خود را بالا نگه دارید

از دیگر کارهایی که می تواند به تورم پاها تسکین ببخشد، نگه داشتن پاها بالاتر از سطح بدن است. رعایت این موضوع می تواند گردش خون به سمت قلب را بهتر کند. به این موضوع هم توجه کنید که خانم ها باردار باید از ایستادن طولانی مدت بسیار پرهیز کنند.

حتماً بخوانید: دیابت بارداری؛ دیابتی که بعد از دوران بارداری از بین می رود

ماساژ دوران بارداری

یکی از مواردی که می تواند تورم اندام تحتانی شما را کاهش دهد، ماساژهای دوران بارداری است. سعی کنید در این دوران از ماساژ تخلیه لنفاوی برای تسکین تورم پاهای خود بهره ببرید. البته قبل از بهره بردن از این روش با پزشک خود مشورت کنید.

متورم شدن پاها در دوران بارداریورزش کنید

ورزش های سبکی مثل یوگا، پیاده روی، شنا و … می تواند گردش خون را در بدن بهتر کند و ورم پاهای شما را تا حدی تسکین ببخشد. البته باید به نظم ورزشی که انجام می دهید بسیار اهمیت دارد.

حتماً بخوانید: دوران بارداری این مواد غذایی را بخورید بچه تان باهوش می شود

استحمام نمک اپسوم داشته باشید

شما برای خارج کردن سموم از بدن خود و کاهش التهابات بدن می توانید از حمام اپسوم بهره ببرید.

جوراب واریس بپوشید

جوراب های واریسی که تا باسن بالا می رود و فشار ملایمی را به اندام شما می دهد؛ می تواند سبب ایجاد گردش خود در پاهای شما شود. البته به کش های سفت جوراب توجه زیادی داشته باشید، زیرا عدم توجه می تواند نتیجه عکس به شما دهد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }