تلفن حرف زدن آدابی دارد و چه خوب می شود آن را رعایت کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

آداب تلفن صحبت کردن

صحبت کردن هم همانند دیگر فعالیت ها آداب خود را دارد. در خیلی از مواقع ما به این آداب احترام نمی گذاریم و یک مکالمه نه چندان خوب را با فرد مورد نظر خود برقرار می کنیم.

آداب تلفن صحبت کردنسکوت راه رعایت کنید

حتماً هنگام تلفن زدن به دیگران برایتان پیش آمده که صداهای پس زمینه مثل صحبت دیگران، صدای خیابان، صدای فضای یک مکان خاص مثل رستوران و … در گوشتان بپیچد. فکر نمی کنید این موضوع کمی آزار دهنده باشد و شنونده درک خوبی از سخنان گوینده نداشته باشد؟ اگر در مکان هایی هستید که صداهای پس زمینه می تواند شنونده را آزار دهد، بهتر است مکالمه خود به وقت دیگری موکول کنید.

حتماً بخوانید: زبان بدن فردی که دوستمان دارد به این شکل است

طرف مقابل را ملاحضه کنید

به زمان مکالمه خود با دیگران اهیمت دهید. در واقع اگر قصد دارید با طرف مقابل خود به مدت طولانی صحبت کنید، حتماً شنونده را از این موضوع با خبر کنید. به طور مثال بپرسید ((الان که به شما زنگ زدم، وقت صحبت کردن دارید؟)).

آداب تلفن صحبت کردنصبور باشید

زمانی که می بینید طرف مورد نظر شما در حال مکالمه است و یا تلفن را به روی شما قطع می کند، کمی در این مواقع صبوری کنید و از زنگ زدن پشت سرهم اجتناب کنید. اجازه بدید مکالمه اش تمام شود و یا خودش به شما زنگ بزند.

از جاهاتی دیگر شما با مدام زنگ زدن خود سبب ایجاد استرس در فرد مقابل خود می شوید. خودتان بگویید، دیدن چند میس کال بدون پاسخ روی صفحه نمایش گوشیتان کمی استرس زا نیست؟

حتماً بخوانید: ۷ اشتباه رایج در آداب معاشرتی که می تواند ما را بی قانون در اجتماع جلوه دهد

به مخاطب خود بی احترامی نکنید

اینکه شما هنگام صحبت کردن با تلفن با افراد دیگری مشغول صحبت کردن و یا مشغول انجام دادن کاری باشید، بی احترامی به مخاطبتان است.

آداب تلفن صحبت کردن
آداب تلفن صحبت کردن

آنتن ضعیف است، تماس نگیرید

اگر اطلاع دارید که در مکانی هستید که آنتن دهی ضعیف است و این امکان وجود دارد مکالمه شما نصفه به پایان برسد، از زنگ زدن به دیگران پرهیز کنید.

حتماً بخوانید: از واجبات زندگی صحیح یادگیری آداب معاشرت است

خودتان را معرفی کنید

اگر قرار باشد با فردی تماس بگیرید که شما را نمی شناسد، بهتر است بعد از سلام دادن خود را به خوبی معرفی کنید.

با کسی که کار داری صحبت کن

خیلی از زمان ها پیش آمده که ما با فردی تماس گرفته ایم و کس دیگری جواب تماس ما را داده است. در این مواقع سعی کنید کوتاه صحبت کنید و از طرف مقابل خود درخواست این را داشته باشید که تلفن را به فرد مورد نظر بدهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }