جنسیس GV70؛ کراس اووری کره ای که طعم لوکس گرایی را چشیده استزمان مطالعه : ۳ دقیقه

جنسیس GV70

سال ها است که کمپانی جنسیس بار خودروهای لوکس هیوندای را به دوش می کشد و سعی دارد با تولید خودروهای لوکس سهمی خوبی از بازار خودروهای گران قیمت را نصیب خود کند. سال ۲۰۲۱ بود که جنسیس GV70 به عنوان نماینده خودروهای لوکس هیوندای خود را به نمایش گذاشت. این خودرو جایگزین کوچک و برادر جنسیس GV80 است. در ادامه به بررسی جنسیس GV70 پرداخته ایم.

جنسیس GV70طراحی ظاهری جی وی ۷۰

زمانی که یک خودروساز پا در عرصه تولید خودروهای لوکس می گذارد باید تیراژ کارخانه خود را به خوبی با سبک طراحی ساده در عین حال شکیل آشنا کند. کمپانی جنسیس هم با توجه به این قضیه خودروهای خود را به خوبی با این سبک طراحی آشنا کرده است. اگر به GV70 نگاهی بی اندازید کاملاً متوجه می شوید که خود را با یک طراحی بسیار ساده به بازار معرفی کرده است. چراغ های خطی، انحنای بسیار زیبا در ستون C، ایجاد لاین بسیار جذاب با کروم در دور شیشه ها، استفاده از جلوپنجره بزرگ مشبکی شکل و … از مواردی هستند که این خودرو را به ما لوکس معرفی می کند.

جنسیس GV70کابین GV70

همانطور که سبک طراحی بدنه سدان ها و کراس اوورهای جنسیس باهم تشابه دارند، کابین آن ها هم باهم تشابه دارند؛ اما نه آن تشابه بسیار واضح، بلکه شما اگر با دقت به کابین این خودرو نگاهی بی اندازید شاهد یک طراحی بیضی شکل هستید که در دیگر نسخه قابل مشاهده نیست.

حتماً بخوانید: کیا اسپورتیج نسل پنجم؛ یک کراس اوور کره ای با طراحی سنت شکنانه

در نگاه اجمالی به کابین می توان لوکس گرایی را از دوخت های لوزی صندلی، استفاده از اقلام کرومی و فلزی، اسکرین مستطیلی شکل، پشت آمپر دیجیتال، هدآپ دیسپلی ۱۲ اینچی و … متوجه شد.

در مورد فضای کابین هم باید بگوییم این خودرو کاملاً می تواند نیازهای یک خانواده چهار نفره با لوکس گرایی خود رفع کند.

نکته جالب در طراحی کابین این خودرو این است که در نسخه های اسپرت لاین و لاکچری اسپرت لاین از فرمان های سه پره استفاده می شود.

جنسیس GV70موتور و سواری

قبل از همه چیز به بررسی تیپ های پیشرانه این خودرو می پردازیم. جی وی ۷۰ با سه پیشرانه و حجم موتور متفاوت به بازار معرفی شده است. پیشرانه دیزلی ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل توانایی تولید ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که می تواند صفر تا صد را در مدت ۷.۷ ثانیه طی کند. پیشرانه دوم بنزینی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور را دارد که می تواند صفر تا صد را در مدت ۶.۱ ثانیه طی کند.

به آخرین پیشرانه می رسیم که شاه تمام پیشرانه های این خودرو است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ توربوشارژ این خودرو می تواند ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و شما را در مدت ۵.۱ ثانیه از صفر کیلومتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در مورد گیربکس های این خودرو باید بگوییم تمام نسخه ها از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می برند.

حتماً بخوانید: سوناتا N Line مدل ۲۰۲۱؛ سدان معروف هیوندای در جلد یک خودروی اسپرت

به جز نسخه ۲.۵ لیتری بنزینی که به صورت استاندار دیفرانسیل عقب عرضه شده، در دیگر نسخه ها صاحبان خودرو از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برند. البته نسخه ۲.۵ لیتری بنزینی را شما می توانید به صورت چهارچرخ متحرک سفارش دهید.

هدف جنسیس از تولید این خودرو اول آرامش سرنشینان و دادن یک سواری نرم به راننده بوده است. پس توقع داشتن یک سواری پرفورمنس از این خودرو کاملاً نا به جا است.

جنسیس GV70خرید جنسیس جی وی ۷۰

همانطور که گفته شد این خودرو لوکس است. پس شما برای خرید این خودرو احتیاج به حداقل ۴۰ هزار دلار و حداکثر ۶۰ هزار دلار دارید. در این رده قیمتی شما با تنوع بسیار زیادی از خودروهای لوکس کراس اوور کامپکت مواجه هستید. انتخاب با شما است، آیا مشتاق هستید از صنعت لوکس کره ای ها استفاده کنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }