این هورمون ها کنترل چاقی و اضافه وزن را از شما می گیرندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کنترل چاقی و اضافه وزن

بعضی از هورمون ها که معروف به هورمون های چاقی هستند، ترشح بیش از حد آن ها سبب چاقی ما می شود و ما را درگیر مسائل اضافه وزن می کنند. هورمون های گرلین، انسولین، لپتین و کورتیزول از این دست هورمون ها هستند که ترشح بیش از حد آن های کنترل چاقی و اضافه وزن را از ما می گیرید.

کنترل چاقی و اضافه وزنهورمون لپتین

افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر با این هورمون دست و پنجه نرم می کنند، زیرا این افراد نسبت به این هورمون از خود مقاومت نشان نمی دهند. لپتین هورمون سیری است و ترشح آن باعث می شود شما احساس سیری کنید.

ورزش منظم، خواب کافی و مصرف نکردن شکر می تواند راه کنترل خوبی برای افراد چاق باشد.

حتماً بخوانید: کاهش وزن هنگام صبح؛ صبح ها چی کار کنیم تا لاغر شویم؟

هورمون گرلین

زمانی که معده افراد خالی باشد هورمون گرلین در بدن آن ها ترشح می شود. افرادی که اضافه وزن ندارند زمانی که غذا می خورند می توانند سطح گرلین را در بدن خود کاهش دهند؛ اما آن طرف قضیه افراد چاق بلعکس افراد معمولی عمل می کنند و با خوردن غذا سطح گرلین را در بدن خود افزایش می دهند. برای همین این دست افرادی که اضافه وزن دارند بعد از خوردن غذا احساس سیری نمی کنند و هنوز میل به خوردن غذا دارند.

خُب راه حل چیه؟ کافی است افراد چاق آب زیاد بنوشند، پروتئین بیشتر مصرف کنند و در آخر هم میزان مصرف امگا ۳ خود را افزایش دهند.

کنترل چاقی و اضافه وزنهورمون کورتیزول

اگر قصد کنترل چاقی و اضافه وزن را دارید حتماً خود را از شرایط استرس زا دور کنید، زیرا هنگام استرس بدن افراد هورمون کورتیزول ترشح می کند. حالا اگر این هورمون چاقی ترشح شود چه اتفاقی می افتد؟ متابولیسم بدن کاهش می یابد، شما شروع می کنید به پرخوری و در آخر به تجمع چربی دور شکم خود کمک می کنید.

خُب بیایید برای پیشگیری از بالا بودن سطح کورتیزول در بدن نفس عمیق بکشیم، در وعده های غذایی خود از سبزیجات استفاده کنیم و در آخر آرامش را با گوش دادن به موسیقی آرامش بخش به خود هدیه دهیم.

حتماً بخوانید: چای سبز یک دمنوش معجزه آسا

هورمون انسولین

وظیفه انسولین این است که به بدن پیام ذخیره چربی دهد. اگر بدن شما نسبت به این هورمون چاقی از خود مقاومت نشان دهد شما با اضافه وزن درگیر می شوید. از راه های کنترل این هورمون می توان به مصرف سفیده تخم مرغ و چای سبز اشاره کرد. البته که راه های زیادی برای کنترل این هورمون وجود دارد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }